David_G Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 har prøvd å søke littegranne rundt men ikke finni no. jo jeg sku hat bilen til å bli villigere til å overstyre. og hva er da best? stiv som f bak å passe myk forran? eller bare komm generelt med tips å triks til å få til dette på en 740. mvh David Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Så du tenker på det også du ja? Trodde det bare var senking som gjaldt jeg? Uansett: Stiv i trynet, grovt stabstag, stive dempere, morsomme hjulvinkler og passelig senking. Bak bør du ha originalt stabstag, halvstive dempere og kappe fjørene så bilen står i vater. Kan være fint med superflex og lett modding av alle delene også.. Bilen må stå i vater, heller den framover slepper ræva, heller den bakover slepper nesa.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 jeg leste noen kjøpte seg dempere, husker ikke hvilkne men uansett så hadde dem 40-60, eller 40 bak og 60 fram. jeg finner ikke noen 60 senkefjører, men leste noen kappet to runder eller noe... Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Så du tenker på det også du ja? Trodde det bare var senking som gjaldt jeg?Uansett: Stiv i trynet, grovt stabstag, stive dempere, morsomme hjulvinkler og passelig senking. Bak bør du ha originalt stabstag, halvstive dempere og kappe fjørene så bilen står i vater. Kan være fint med superflex og lett modding av alle delene også.. Bilen må stå i vater, heller den framover slepper ræva, heller den bakover slepper nesa.. nei første bilen nå som jeg ikke kappe IHJEL:p tenker mye på å få denne til å bli morsom i svinga. men jeg tenkte at hvis jeg får fin camber forran å andre dempere fjører har jeg ordna. men er vell ganske begrensa med camber på volvo.. fårn til å være stiv men myk forran for bra vei grep å møkk stiv alle veier utenat opp og ned bak så må den vel bli litt sladde venlig væ? eller har jeg ikke helt skjønt åssen dette virker?:P Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Generelt så blir en bil mer overstyrt om den er stiv bak og myk foran. Kan også prøve litt mindre luft i dekkene foran enn bak. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 ok. takker for tips! Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Rundt 1,5-2 grader negativ camber, ca 1mm spissing og stiv og fæl.. da har du morsom bil håper jeg, er i allefall sånn jeg har bygget understellet på min nå... Har sveisa og modda om det meste... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 hmm.. trur jeg må diskutere litt serriøst om understell med deg en dag.. for jeg har blitt skikkelig gira på dette understells greiene nå:P Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 overstyring fremmheves av stiv bak, foringer, dempere, og ikke minst stab. staget. hjelper også ha å laua dekk bak, og gode forran selvfølgelig. diffen har også veldig mye å si, er det en ren lekebil, er det esab som gjelder, skal bilen kunne brukes normalt også, så er truetrac tingen. ikke er den dyr heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 ja har planer om truetrac. esab blir ikke aktuelt på denne bilen her i hvertfall:P Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 vekker en litt gammel tråd. Vil ha bilen min litt mindre understyrt selv. Nå er den utstyrt med 25mm IPD stag fremme og bak, 35mm senkefjærer fra Volvo som er kappet slik at 215/45/17 ligger en pekefinger fra hjulbuen, og omtrent samme avstand til hjulbue bak. Bilstein Sprint dempere rundtom. Noen som har modifisert castervinkelen sin? Mine vinkler er nå: Camber: -0,38 / -1,08 (tenkte å få disse justert til rundt 1,2-5 begge sider Spissing: 0,11 / 0,9 (ikke rare forskjellen det...) Caster: 6,07 / 5,15 (skal være 4,30. Sliter litt på ytterkant på venstre side nå, tror casterforingene har fått seg en trøkk når jeg kjørte på en trafikkøy for et par år siden.) Har nå bestilt nye casterforinger, men er det noen som har prøvd å shimse denne frem for å komme seg nærmere 4,30 grader? I mitt hode blir vel denne vinkelen mer og mer feil til mer du senker? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.