Gå til innhold

hvordan oppset på understell?

Ranger emnet


David_G

Anbefalte innlegg

har prøvd å søke littegranne rundt men ikke finni no. jo jeg sku hat bilen til å bli villigere til å overstyre. og hva er da best? stiv som f bak å passe myk forran? eller bare komm generelt med tips å triks til å få til dette på en 740. mvh David

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tenker på det også du ja? Trodde det bare var senking som gjaldt jeg?

Uansett: Stiv i trynet, grovt stabstag, stive dempere, morsomme hjulvinkler og passelig senking.

Bak bør du ha originalt stabstag, halvstive dempere og kappe fjørene så bilen står i vater.

Kan være fint med superflex og lett modding av alle delene også..

 

Bilen må stå i vater, heller den framover slepper ræva, heller den bakover slepper nesa..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tenker på det også du ja? Trodde det bare var senking som gjaldt jeg?

Uansett: Stiv i trynet, grovt stabstag, stive dempere, morsomme hjulvinkler og passelig senking.

Bak bør du ha originalt stabstag, halvstive dempere og kappe fjørene så bilen står i vater.

Kan være fint med superflex og lett modding av alle delene også..

 

Bilen må stå i vater, heller den framover slepper ræva, heller den bakover slepper nesa..

 

nei første bilen nå som jeg ikke kappe IHJEL:p tenker mye på å få denne til å bli morsom i svinga. men jeg tenkte at hvis jeg får fin camber forran å andre dempere fjører har jeg ordna. men er vell ganske begrensa med camber på volvo.. fårn til å være stiv men myk forran for bra vei grep å møkk stiv alle veier utenat opp og ned bak så må den vel bli litt sladde venlig væ? eller har jeg ikke helt skjønt åssen dette virker?:P

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overstyring fremmheves av stiv bak, foringer, dempere, og ikke minst stab. staget. hjelper også ha å laua dekk bak, og gode forran selvfølgelig. diffen har også veldig mye å si, er det en ren lekebil, er det esab som gjelder, skal bilen kunne brukes normalt også, så er truetrac tingen. ikke er den dyr heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

vekker en litt gammel tråd.

 

Vil ha bilen min litt mindre understyrt selv. Nå er den utstyrt med 25mm IPD stag fremme og bak, 35mm senkefjærer fra Volvo som er kappet slik at 215/45/17 ligger en pekefinger fra hjulbuen, og omtrent samme avstand til hjulbue bak. Bilstein Sprint dempere rundtom.

 

Noen som har modifisert castervinkelen sin? Mine vinkler er nå:

 

Camber: -0,38 / -1,08 (tenkte å få disse justert til rundt 1,2-5 begge sider

Spissing: 0,11 / 0,9 (ikke rare forskjellen det...)

Caster: 6,07 / 5,15 (skal være 4,30. Sliter litt på ytterkant på venstre side nå, tror casterforingene har fått seg en trøkk når jeg kjørte på en trafikkøy for et par år siden.)

 

Har nå bestilt nye casterforinger, men er det noen som har prøvd å shimse denne frem for å komme seg nærmere 4,30 grader? I mitt hode blir vel denne vinkelen mer og mer feil til mer du senker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår