Gå til innhold

Spørsmål om Xelent forsterker, blitt lurt?

Ranger emnet

Bue

Anbefalte innlegg

Har en søster som hadde kjøpt en usCarvor 5 kanals forsterker på netthandelen. Etter en uke var denne død, sårlig kontakt ved strøminngangen. Denne ble da levert inn til Tryland Tekniske som har service på disse for netthandelen. Hun var selvfølgelig utålmodig og ville ha en ny fort for å få lyd i bilen. Han anbefalte henne da å kjøpe en Xelent TX4.30A forsterker som han solgte. For denne la hun 1000 kr imellom, slik at hun tilsammen da har gitt 1600 for denne forsterkeren. Er i militæret, så har ikke sett denne hun kjøpte, men i følge henne hadde han sagt at denne var på 4x30W, men skulle klare mye mer. Synes dette høres litt merkelig ut. Hva tror dere, er hun blitt lurt? Den skal drive 4 originale BMW høytalere og en Proson 800W sub, noe han mente USCarvoren var får svak til og at Xelenten klarte mye bedre. Høres ikke dette litt merkelig?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blabla... xelent er mye mye bedre.. blabla... har ikke noe erfaring på xelent

Høres ut som om dette er et sted å få bra tips. Om jeg kommer med selvmotsigelser drar jeg dem hvertfall ikke i samme post. :D

Begge suger, USCarvor mest sannsynlig mest. For det er virkelig noe dritt. Likevel, jeg kjøpte USCarvor 6,5" for å putte i en bil jeg solgte, og det overrasket positivt til kr. 45,- for to 6,5" coaxialer. Forsterkerne ville jeg aldri tatt i. :)

For 1600,- spenn kunne du fått en griserå (i denne sammenhengen) USAmps-forsterker, eller evt. slått av noen kroner og kjøpt en SAGA fra Eltek, som er ganske bra. Med tanke på at SAGA'n koster 1200,- elns for en 4-kanaler som yter greit for normalt bruk, så kan det høres ut som om Xelenten er et mindre bra kjøp, for å si det mildt.

At de nye er forbedret tar jeg som en selvfølge, for det er vel ikke mulig å lage større dritt enn de gamle varene, etter hva jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg frykta. Hadde nok ikke blitt sånn hadde hun spurt meg først. Men den USCarvoren på 4x70w + 1x230w til 600 kroner må vel da være et bedre kjøp enn denne Xelent forsterkeren på 4x30w til 1600kr? Får se på det neste gang jeg kommer hjem på perm tror jeg, eller burde hun bare gå å klage med en gang? 4x30w er jo nesten det samme som spilleren hun kjøpte til bilen er på. Skal vel være 4x26w RMS den så.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet den Xelent forsterkeren det er snakk om her, finner absolutt ingen ting om den på internett, generelt veldig lite om Xelent som merke. Får sjekke hvordan den er når jeg kommer hjem. Så lenge den funker får det bare gå. Funker sikkert til det hun skal bruke den til, men synes det var en drøy pris.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye forsterkerserien er kraftig forbedret, og jeg ville mye heller hatt Xelent enn Saga.

Har hatt begge(gamle Xelent serien og nye), og Sagaen var mildt sagt skuffende, svakere og etter mitt øre tammere lyd.

Hvor kraftig er sikringene på forsterkeren?

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider