Gå til innhold

Power 1051S Forsterker - Godt kjøp?

Ranger emnet

fr3dr1k

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en forsterker til 5000,-. Rockford Fosgate 1051S. Den kostet 16000 for 2 1/2 år siden da han kjøpte den. Den er litt slitt i kantene, et feste er brukket av. Nå koster forsterkeren 12000,- ny.

Synes dere dette er et bra kjøp? Dere kan finne mer info om forsterkeren her:

http://www.rockfordfosgate.com/ez2/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10061236

Siden jeg ikke har så peil så spør jeg her :)

Takk for svar!

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forsterkeren er bra. Den kan drive det aller meste,gir masse effekt og trekker masse strøm :-)

Er den i ellers god stand og virker som den skal så kjøp.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den forsterkeren jeg trodde det var. Det er en enda bedre. Denne forsterkeren kan også drives helt ned i under 0,5 ohm og kan belastes med 2x800w RMS i 2 ohm. Denne forsterkeren blir ikke lagd mer fordi den var for dyr for R-F å lage i forhold til hvor bra den var. Altså R-F tapte penger på å selge forsterkeren.

Men nå forlanger han 6000 for den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fr3dr1k

Det er ikke den forsterkeren jeg trodde det var. Det er en enda bedre. Denne forsterkeren kan også drives helt ned i under 0,5 ohm og kan belastes med 2x800w RMS i 2 ohm. Denne forsterkeren blir ikke lagd mer fordi den var for dyr for R-F å lage i forhold til hvor bra den var. Altså R-F tapte penger på å selge forsterkeren.

Hvilken forsterker er det da?

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fr3dr1k

Hvis det ikke er snakk om forsterkern som heter 1050s og den er kraftigere så er det vel en power 1100a2 grå/blank finish med svarte endestykker ? Det er den eneste 2 kanals forsterkeren som RF har hatt de årene som har vært spesifisert høyere enn en 1050s.

Tviler uansett på at RF tapte penger på å selge den. Sitter på de siste 4 års inn og utpriser fra RF og det er lite som tilsier at de tapte penger på den.

Men hvis du fant ut hvilken det var så kunne vi finne ut av det.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

Hvis det ikke er snakk om forsterkern som heter 1050s og den er kraftigere så er det vel en power 1100a2 grå/blank finish med svarte endestykker ? Det er den eneste 2 kanals forsterkeren som RF har hatt de årene som har vært spesifisert høyere enn en 1050s.

Tviler uansett på at RF tapte penger på å selge den. Sitter på de siste 4 års inn og utpriser fra RF og det er lite som tilsier at de tapte penger på den.

Men hvis du fant ut hvilken det var så kunne vi finne ut av det.

Er du sponset fra rockford slik at du ikke betaler for noe fra de ?

Har selv brukt en del Rockford og er godt fornøyd hittil :)

Ka som skal til for å bli sponsa ?

http://www.sprett.net

Audi A4 1,8 tsq 98 mdl

Audi A6 2,5 Tdi 95mdl

x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6

x- Golf 79 mdl 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CyberAage

Er du sponset fra rockford slik at du ikke betaler for noe fra de ?

Har selv brukt en del Rockford og er godt fornøyd hittil :)

Ka som skal til for å bli sponsa ?

Ja jeg er sponset av Rockford for konkurransebruk. (og Pioneer, Monster Cable og Focal) Det er ingen i Norge som er 100% sponset av Rockford. Det er kun noen få som er 100% sponset i det hele tatt. De som Rockford sponser får kjøpe det utstyret som skal brukes i bilen til hyggelige priser i forhold til veil.utsalg

Jeg har brukt Rockford i bilen i 4 år nå og er godt fornøyd med det. For å bli sponset så er det jo greit å ha noe å vise til eller at du har en bil som importøren kan vise sine produkter i på utstillinger og treff. Jeg var selv norgesmester i bilstero i 2001 da jeg fikk tilbud om sponsing av utstyr første gang. Det er også stooor forskjell på velvilligheten fra de forskjellige importører/levrandører/butikker.

Uansett lykke til.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone