OndSofa Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Istedet for å begynne å bygge om en 1.9TDI til 2.8 eller 2.7bt så er det så utrolig mye enklere å bare kjøpe en annen bil. Kjøp deg en billig 1.8T så kan du oppgradere derifra, eventuelt kjøpe en ferdig modifisert en. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 På denne modellen av S4 er ikke buene bredda, men på RS4 er de det. Kan jo nenve at på nyeste RS4 avant er bilen bredda med 7CM!!!!!! Står en på Ensjø, utrolig NYDELIG.prisen dog på 1670000 er ikke like nydelig... og pottene, ja takke meg til supra, skyline og alle andre med loff pottene, men her får du bretta inn en pizza fra peppes!! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToyotaStarlet Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Istedet for å begynne å bygge om en 1.9TDI til 2.8 eller 2.7bt så er det så utrolig mye enklere å bare kjøpe en annen bil. Kjøp deg en billig 1.8T så kan du oppgradere derifra, eventuelt kjøpe en ferdig modifisert en. Bare lurte, har ikke tenkt til det.... Har mer lyst på å bygge opp TDI'en =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-freek Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Men Åssen er det å stappe en litt sterkere TDI motor i da?? Tenkt tanken selv.. Konvertere til VW, For dem har jo strekere motorer, og siden begge bilene er gaske like passer det vel?? Men da er det elektriske da.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Men Åssen er det å stappe en litt sterkere TDI motor i da?? Tenkt tanken selv.. Konvertere til VW, For dem har jo strekere motorer, og siden begge bilene er gaske like passer det vel?? Men da er det elektriske da.. :( Hva tenker du på når du sier sterkere motor??? De har vel akkurat de samme motorene som Audi, dvs 1,9tdi 90, 105, 115, 115 pumpedyse og 130pumpedyse?! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-freek Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hva tenker du på når du sier sterkere motor??? De har vel akkurat de samme motorene som Audi, dvs 1,9tdi 90, 105, 115, 115 pumpedyse og 130pumpedyse?! 130 pd'en har du ikke til a4(95-01) men det har vw passat(97-05).. Og dem skal vel passe i hverandre uten veldig masse tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToyotaStarlet Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Men Åssen er det å stappe en litt sterkere TDI motor i da?? Tenkt tanken selv.. Konvertere til VW, For dem har jo strekere motorer, og siden begge bilene er gaske like passer det vel?? Men da er det elektriske da.. :( (De fleste dieselmotorene i Audi og VW er de samme) Skulle gjerne ha puttet opp i en 130 TDI med TipTronic kasse, hvis det hadde vært mulig.... Har en viss kjærlighet til diesel biler. Det første blir uansett utseende, i eller etter sommerferien, og motor må jeg ta etterhvert... Har nå vanlig automat kasse, den trenger garantert en olje og filter skift, og er ganske kjip i forhold til chipping og sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 (De fleste dieselmotorene i Audi og VW er de samme) Skulle gjerne ha puttet opp i en 130 TDI med TipTronic kasse, hvis det hadde vært mulig.... Har en viss kjærlighet til diesel biler. Det første blir uansett utseende, i eller etter sommerferien, og motor må jeg ta etterhvert... Har nå vanlig automat kasse, den trenger garantert en olje og filter skift, og er ganske kjip i forhold til chipping og sånt. Mutter har en Sline A4 130 pumpedyse TDI som er chippet hos Tommy, fikk ut 181hk og 410nm. Ingen tvil om at bilen drar bra og er nydelig å kjøre med sekstrinns kassa, men momentet er lissom fra 2,200 - 3,400 rpm, før og etter er det stilt. Like diesel for langkjøring, men alt annet er besin bedre. Sjekk bla tyske sider for vrakbiler med komplett motor! Behøver ikke å bli så dyrt. ;) Lykke til! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-freek Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Mutter har en Sline A4 130 pumpedyse TDI som er chippet hos Tommy, fikk ut 181hk og 410nm. Ingen tvil om at bilen drar bra og er nydelig å kjøre med sekstrinns kassa, men momentet er lissom fra 2,200 - 3,400 rpm, før og etter er det stilt. Like diesel for langkjøring, men alt annet er besin bedre. Sjekk bla tyske sider for vrakbiler med komplett motor! Behøver ikke å bli så dyrt. ;) Lykke til! Men den A4'en til din kjære mor er vell 2001- 2005 den? for 130 TDI PD(audi) kom i slutten av 2001 eller i begynelsen av 2002.. Trur jeg har 2 eller 3 sånn vw 130pd motorer på lager, så det er ikke noe peoblem. Eneste er det elektriske.. Kan bli veldig mye tull der.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToyotaStarlet Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Mutter har en Sline A4 130 pumpedyse TDI som er chippet hos Tommy, fikk ut 181hk og 410nm. Ingen tvil om at bilen drar bra og er nydelig å kjøre med sekstrinns kassa, men momentet er lissom fra 2,200 - 3,400 rpm, før og etter er det stilt. Like diesel for langkjøring, men alt annet er besin bedre. Sjekk bla tyske sider for vrakbiler med komplett motor! Behøver ikke å bli så dyrt. ;) Lykke til! Motorbytte blir gjort i Tyskland/Polen uansett (kjøp og bytte) Men den A4'en til din kjære mor er vell 2001- 2005 den? for 130 TDI PD(audi) kom i slutten av 2001 eller i begynelsen av 2002.. Trur jeg har 2 eller 3 sånn vw 130pd motorer på lager, så det er ikke noe peoblem. Eneste er det elektriske.. Kan bli veldig mye tull der.. :( Hvordan er det å få opp i en 110HK motor i den jeg har nå? Er det så mye "elektriske" forskjeller der også? Eller kan man hente ut godt med effekt med større turbo og intercooler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Men den A4'en til din kjære mor er vell 2001- 2005 den? for 130 TDI PD(audi) kom i slutten av 2001 eller i begynelsen av 2002.. Trur jeg har 2 eller 3 sånn vw 130pd motorer på lager, så det er ikke noe peoblem. Eneste er det elektriske.. Kan bli veldig mye tull der.. :( en 2004 mod ja ;) Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-freek Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Motorbytte blir gjort i Tyskland/Polen uansett (kjøp og bytte) Hvordan er det å få opp i en 110HK motor i den jeg har nå? Er det så mye "elektriske" forskjeller der også? Eller kan man hente ut godt med effekt med større turbo og intercooler? Å fy faen.. Skreiv det jævla lange svaret å så greide jeg å fucke opp alt.. :fuckme2: Men du kan jo finne ut hva som er forskjellen på din 90 hk og en 110 hk.. Kanskje det er større turbo eller annen topp for eksempel... Væit ikke om det stor forskjeld på el. delen. noe er det garantert.. HEhe. Audi\VW har jo sperrer i hode å ræva! Nesten umulig å bygge en automat om til manuell foreksempel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Tror det mest nærliggende blir å se 90hk kontra 110hk, da vel ingen av disse er PD motorer. Men igjen, resultatgraden av chip, eksos og filter etc på disse to er vel såpass lik at et motorbytte er mindre nødvendig kontra å drive litt mer omfattende dieseltrim av 90hk din. Husk at mesteparten av de langstilte 1.9TDI motorene fysisk i motorrommet passer om hverandre (men trøbbelet blir vel alt av kabling og kobling fra ikke-PD til PD etc....), uansett om det er A4, A6 eller Passat 3B/3BG. edit: forresten, S4 har vel faceliftlista over baklukehåndtaket. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToyotaStarlet Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Å fy faen.. Skreiv det jævla lange svaret å så greide jeg å fucke opp alt.. :fuckme2: Men du kan jo finne ut hva som er forskjellen på din 90 hk og en 110 hk.. Kanskje det er større turbo eller annen topp for eksempel... Væit ikke om det stor forskjeld på el. delen. noe er det garantert.. HEhe. Audi\VW har jo sperrer i hode å ræva! Nesten umulig å bygge en automat om til manuell foreksempel.. Kan du ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToyotaStarlet Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Å fy faen.. Skreiv det jævla lange svaret å så greide jeg å fucke opp alt.. :fuckme2: Men du kan jo finne ut hva som er forskjellen på din 90 hk og en 110 hk.. Kanskje det er større turbo eller annen topp for eksempel... Væit ikke om det stor forskjeld på el. delen. noe er det garantert.. HEhe. Audi\VW har jo sperrer i hode å ræva! Nesten umulig å bygge en automat om til manuell foreksempel.. Kan du ikke skrive inn det lange svaret på nytt da? :P Men heftig diesel trim hadde vært noe, masse diesel hester :partyon: Håper det går greit å skifte om den vanlige automat kassa til TipTronic ihvertfall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.