Gå til innhold

Bygge om A4 til S4...?

Ranger emnet


ToyotaStarlet

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På denne modellen av S4 er ikke buene bredda, men på RS4 er de det. Kan jo nenve at på nyeste RS4 avant er bilen bredda med 7CM!!!!!! Står en på Ensjø, utrolig NYDELIG.prisen dog på 1670000 er ikke like nydelig... og pottene, ja takke meg til supra, skyline og alle andre med loff pottene, men her får du bretta inn en pizza fra peppes!!

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Åssen er det å stappe en litt sterkere TDI motor i da??

 

Tenkt tanken selv.. Konvertere til VW, For dem har jo strekere motorer, og siden begge bilene er gaske like passer det vel??

 

Men da er det elektriske da.. :(

 

Hva tenker du på når du sier sterkere motor??? De har vel akkurat de samme motorene som Audi, dvs 1,9tdi 90, 105, 115, 115 pumpedyse og 130pumpedyse?!

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Åssen er det å stappe en litt sterkere TDI motor i da??

 

Tenkt tanken selv.. Konvertere til VW, For dem har jo strekere motorer, og siden begge bilene er gaske like passer det vel??

 

Men da er det elektriske da.. :(

(De fleste dieselmotorene i Audi og VW er de samme)

 

Skulle gjerne ha puttet opp i en 130 TDI med TipTronic kasse, hvis det hadde vært mulig.... Har en viss kjærlighet til diesel biler.

 

Det første blir uansett utseende, i eller etter sommerferien, og motor må jeg ta etterhvert...

 

Har nå vanlig automat kasse, den trenger garantert en olje og filter skift, og er ganske kjip i forhold til chipping og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(De fleste dieselmotorene i Audi og VW er de samme)

 

Skulle gjerne ha puttet opp i en 130 TDI med TipTronic kasse, hvis det hadde vært mulig.... Har en viss kjærlighet til diesel biler.

 

Det første blir uansett utseende, i eller etter sommerferien, og motor må jeg ta etterhvert...

 

Har nå vanlig automat kasse, den trenger garantert en olje og filter skift, og er ganske kjip i forhold til chipping og sånt.

 

Mutter har en Sline A4 130 pumpedyse TDI som er chippet hos Tommy, fikk ut 181hk og 410nm. Ingen tvil om at bilen drar bra og er nydelig å kjøre med sekstrinns kassa, men momentet er lissom fra 2,200 - 3,400 rpm, før og etter er det stilt. Like diesel for langkjøring, men alt annet er besin bedre. Sjekk bla tyske sider for vrakbiler med komplett motor! Behøver ikke å bli så dyrt. ;) Lykke til!

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutter har en Sline A4 130 pumpedyse TDI som er chippet hos Tommy, fikk ut 181hk og 410nm. Ingen tvil om at bilen drar bra og er nydelig å kjøre med sekstrinns kassa, men momentet er lissom fra 2,200 - 3,400 rpm, før og etter er det stilt. Like diesel for langkjøring, men alt annet er besin bedre. Sjekk bla tyske sider for vrakbiler med komplett motor! Behøver ikke å bli så dyrt. ;) Lykke til!

 

Men den A4'en til din kjære mor er vell 2001- 2005 den? for 130 TDI PD(audi) kom i slutten av 2001 eller i begynelsen av 2002..

 

Trur jeg har 2 eller 3 sånn vw 130pd motorer på lager, så det er ikke noe peoblem. Eneste er det elektriske.. Kan bli veldig mye tull der.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutter har en Sline A4 130 pumpedyse TDI som er chippet hos Tommy, fikk ut 181hk og 410nm. Ingen tvil om at bilen drar bra og er nydelig å kjøre med sekstrinns kassa, men momentet er lissom fra 2,200 - 3,400 rpm, før og etter er det stilt. Like diesel for langkjøring, men alt annet er besin bedre. Sjekk bla tyske sider for vrakbiler med komplett motor! Behøver ikke å bli så dyrt. ;) Lykke til!

 

Motorbytte blir gjort i Tyskland/Polen uansett (kjøp og bytte)

 

Men den A4'en til din kjære mor er vell 2001- 2005 den? for 130 TDI PD(audi) kom i slutten av 2001 eller i begynelsen av 2002..

 

Trur jeg har 2 eller 3 sånn vw 130pd motorer på lager, så det er ikke noe peoblem. Eneste er det elektriske.. Kan bli veldig mye tull der.. :(

 

Hvordan er det å få opp i en 110HK motor i den jeg har nå? Er det så mye "elektriske" forskjeller der også?

 

Eller kan man hente ut godt med effekt med større turbo og intercooler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den A4'en til din kjære mor er vell 2001- 2005 den? for 130 TDI PD(audi) kom i slutten av 2001 eller i begynelsen av 2002..

 

Trur jeg har 2 eller 3 sånn vw 130pd motorer på lager, så det er ikke noe peoblem. Eneste er det elektriske.. Kan bli veldig mye tull der.. :(

 

en 2004 mod ja ;)

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorbytte blir gjort i Tyskland/Polen uansett (kjøp og bytte)

 

 

 

Hvordan er det å få opp i en 110HK motor i den jeg har nå? Er det så mye "elektriske" forskjeller der også?

 

Eller kan man hente ut godt med effekt med større turbo og intercooler?

 

Å fy faen.. Skreiv det jævla lange svaret å så greide jeg å fucke opp alt.. :fuckme2:

 

Men du kan jo finne ut hva som er forskjellen på din 90 hk og en 110 hk.. Kanskje det er større turbo eller annen topp for eksempel... Væit ikke om det stor forskjeld på el. delen. noe er det garantert.. HEhe.

 

Audi\VW har jo sperrer i hode å ræva! Nesten umulig å bygge en automat om til manuell foreksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det mest nærliggende blir å se 90hk kontra 110hk, da vel

ingen av disse er PD motorer. Men igjen, resultatgraden av

chip, eksos og filter etc på disse to er vel såpass lik at et

motorbytte er mindre nødvendig kontra å drive litt mer omfattende

dieseltrim av 90hk din.

 

Husk at mesteparten av de langstilte 1.9TDI motorene fysisk i

motorrommet passer om hverandre (men trøbbelet blir vel alt av

kabling og kobling fra ikke-PD til PD etc....), uansett om det

er A4, A6 eller Passat 3B/3BG.

 

edit: forresten, S4 har vel faceliftlista over baklukehåndtaket.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen.. Skreiv det jævla lange svaret å så greide jeg å fucke opp alt.. :fuckme2:

 

Men du kan jo finne ut hva som er forskjellen på din 90 hk og en 110 hk.. Kanskje det er større turbo eller annen topp for eksempel... Væit ikke om det stor forskjeld på el. delen. noe er det garantert.. HEhe.

 

Audi\VW har jo sperrer i hode å ræva! Nesten umulig å bygge en automat om til manuell foreksempel..

 

Kan du ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen.. Skreiv det jævla lange svaret å så greide jeg å fucke opp alt.. :fuckme2:

 

Men du kan jo finne ut hva som er forskjellen på din 90 hk og en 110 hk.. Kanskje det er større turbo eller annen topp for eksempel... Væit ikke om det stor forskjeld på el. delen. noe er det garantert.. HEhe.

 

Audi\VW har jo sperrer i hode å ræva! Nesten umulig å bygge en automat om til manuell foreksempel..

 

Kan du ikke skrive inn det lange svaret på nytt da? :P

 

Men heftig diesel trim hadde vært noe, masse diesel hester :partyon:

 

Håper det går greit å skifte om den vanlige automat kassa til TipTronic ihvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår