Gå til innhold

Billig sprøyte + kompressor

Ranger emnet

DaNnYb0y

Anbefalte innlegg

airgunsa har en billig sprøyte som er kurant. få den med 1.4 dyse.

kompressor er det mye å velge på, sørg bare for at den gir bra med luft (150-200 l/m) og har enten filter eller at du har det ved siden av (vannskiller og filter)

har kompressoren kjøling tåler den mye mer belastning.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut denne hos Tools. Jeg har samme sprøyta som grunningsprøyte, men uten HVLP. Synes den fungerer meget bra for en rimelig penge. Betalte ca 7-800kr for den for 3-4 år siden, mener HVLP ikke var så mye dyrere.

http://www.metabo.no/metabo/halbstationaere_stationaere/no/no/produkte/fargesproeytepistol/malepistolfb2200hvlp_0901054460.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen her på forumet som har påstått at sprøyta på Biltema som heter "proff" og er slevmatende er ei helt ok sprøyte.

Finner den på biltema.no->verktøy->trykkluft->trykkluftverktøy

->male/sprøyte

Den koster 250 kr eller no...

Jeg har ikke prøvd den sjøl da jeg ikke kan å lakkere men har hørt at den duger til eget bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil ha en bra sprøyte, et satajet3000 et bra forslag, men den koster et par tusen.. går du ned til satajet2000 blir det fort billigere, iom at det er en utgående modell.

ville ikke anbefale å kjøpe "billigsprøyter" dersom du skal bruke sprøyta til noe annet enn på leikebilen til småsøsknene dine ;)

- volvo 240, 88 mod.

er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående biltema sin malesprøyte(med overlignende kopp) kan si att den fungerer helt fint.riktig justert så ikke no problem.testa den selv.men når jeg lakker da bruker jeg SATA 3000.helt annen ting å lakke med. luft kompressor,du kan kjøpe en med 50 liter lugtmengde og med el-motorn(3hk)en fase.har den selv.du må ha vannavskiller også.dem koster 300kr.

Bare kjør-så lenge det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

Meg bekjent skal du se etter overliggende kopp aka 'gravity feed' da underliggende kan (og vil?) spytte når det begynner å gå tomt. Men dette har nok andre bedre svar på enn meg.

Ser det er en måned siden sist, har du fått kjøpt deg utstyr?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...