esbandos Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Ah.. Hadde vært supert om du kunne lagt ut arbeidstegnina di.. Har du bygget en selv å testet om funket? Har tenkt å og tette med o-ring. Spørs om jeg får det så nøyaktig at det blir tett uten.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 den er ikke så mye å se på da.. kan eventuelt lage ei ny tegning i Autocad.. jeg testa den jeg lagde på en Evo 8 og det funka helt greit.. var bedre lyd i den jeg lagde enn den "RFL style" dumpen som satt der.. men jeg har en TurboXs S dump selv og der er det kunn nøyaktige passninger som tetter.. og den lekker litt, men så fort du får på en oljefilm så er den tett.. så du skal nok greie det.. sett opp noen toleranser så går det greit.. men materialet du lager den i har også litt å si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Arbeidstegninger på en dump? Laga min på frihånd i benken jeg.... Det du trenger er et alu rør i ønsket dim, og aluaksel i samme dim. Jeg brukte Rør med 50mm invendig og 50mm stav. Få stemplet så lett som overhode mulig. Og finn ei fjær som er stram nok. Så er det bare å dreie ivei..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Ah.. Hadde jo som sagt vært supert om du kunne lagt opp arbeidstegninga di her Brukroa-garadge.. Tror jeg skal satse på o-ring-tetting. Blir for mye pes å ha den såpass nøyaktig at den tetter selv. Hvordan fikk du laget din på frihånd? Må vel ha ei form for tegning..? :p Laget du HELE dumpen din, eller hadde du stempel liggende? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 er ikke noe problem å lage på frihånd, men vi skulle lage et par stykker så da er det greit å ha ei tegning så de blir like.. og vi programerte en cnc benk også, og da er det hvertfal greit å ha noe å se etter.. hehe:) har du tenkt på om du skal sette o-ringen i stempelet eller innvendig i veggen på selve dumpen? skal du gjøre det litt ordentlig så lager du sporet som o-ringen skal ligge i med toleranser for å få riktig press på den.. jeg kan komme med formel på det hvis du har bruk for det.. og skal du bruke toleranser på det sporet så er det enklest å lage sporet i stempelet.. da er det enklest å se hva en driver med.. etter hva jeg har skjønt så går alu mot messig best imot hverandre.. men det er nok så som så.. det er ikke så nøye.. og som NM-Performance sier her så er det fint om du får stempelet lettest mulig.. ang den fjæra så hadde jeg problemer med å finne noe som passet.. men kan hende noen her har noen tips der.. det er uansett ikke noen sak å lage ei fjær hvis du har fjærstål.. og da går det ann å prøve seg fram litt også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Trenger ingen tettning på stemplet. oljefilm er sikkordet her. Jeg har ca 3mm vandring på stemplet før det begynner å dumpe i friluft. Ja laga ALT sjøl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Trenger ingen tettning på stemplet. oljefilm er sikkordet her. Jeg har ca 3mm vandring på stemplet før det begynner å dumpe i friluft. Ja laga ALT sjøl Jada jada du er sikkert flink, men fyren spør om ei arbeidstegning. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Jada jada du er sikkert flink, men fyren spør om ei arbeidstegning. Ja jeg er flink! Men trenger fremdeles ikke TETTNING på stemplet! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Hva blir best da? Har en knapp på at med tetting vil det bli tettere enn uten tetting ergo bedre med tetting... Har jeg rett? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 I RFL ventilen jeg hadde på den forrige bilen, var stemplet i messing. Så det ligger sikkert noe i det at alu mot messing er bra. Brukte å smøre PTFE/Teflon olje på tettningen, fungerte alltid utmerket. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 samme om du bruker noen form for tetning eller ikke.. og det er ikke akkurat så vanskelig å få den tett heller om du ikke skulle bruke o-rings tetning.. messing og alu har jo også de fordelene at det er enkelt å jobbe med i benken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Ah.. Så jeg trenger ikke o-ring tetting altså? Med tanke på lyden/holdbarheten osv.. Messing og alu er jo ganske greit å jobbe med i benken ja.. Du har ikke bilder av den/de du laga Brukora-garadge? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Messing i seg selv smører uten olje, så det er mindre sjanse for at det kiler seg, derfor det er brukt som stempel. Vanskelig å få til en såpass ventil at den ikke er lekk, bedre å handle en med en gang. Kjenning som kopierte en Forge dump og den ble bra, men ladetrykket var mer stabilt med en ekte RFL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 nei, har ikke bilde av den.. er ikke noe å se på heller egentlig.. prøvde å gjøre den så enkel som mulig og da ble dne ikke akkurat noen spesiel skjønnhet.. men NM-Performance har bilde av sin i ene prosjekttråden sin.. du kan kikke på den davettu;) tenkte jeg skulle lage meg en ny dump snart og den blir ikke med o-ring tetning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Er ikke skjønnheten jeg er ute etter. Ville bare se utformingen på den du laget. Hvis du skal lage en ny dump, hva kommer det til å koste deg? Er det billig, er det mulig jeg kjøper en av deg.. :p Du hadde litt mer erfaring enn meg når det gjelder å lage egen dump.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.