Gå til innhold

KRB med benkresultat av 2.2L Volvo & 2.5L Audi femmere

Ranger emnet


EyeLid

Anbefalte innlegg

Dette ble og tatt opp på VACN forumet, men lufter det her inne

og da det kan tenkes andre har glede av det.

 

KRB Trading presserelease

 

Bremset både audi og volvo motorene i forrige uke.

 

Audi motoren på 2,5L bremset 1033hk og 1057Nm på hhv 7900 rpm og 6700 rpm.

 

Volvo motoren på 2.2L bremset 857 hk og 870Nm.

og det tror vi blir mere en tilstrekkelig i 343 bakhjulstrekk.

 

Begge bremset med e85 uten ett fuskeslag og med 1xr500 cdi tenningsboks og wastefire

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig planen. Har URQen blitt en dedikert dragracer og så bruke den mindre pene Volvoen på banetreff ?

Er volvomotoren en faktisk volvomotor eller er det den audifemmeren som sitter i enkelte volvomodeller ala det Reodor driver å bygger på ?

 

Litt av en effekt. Slik den hvite volvoen oppførte seg på banen i 2006 er vel effekt det siste den trenger mer av.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arildh:

er faktisk litt usikker på disse 740 femmerene, men de første Volvo diesel-femmerene er samme som Audi 2.5L bunndelene, så Volvo har helt sikkert tatt noe derifra. Men, om en Volvo-bensinfemmer er 100% kompatibel med en Audi-femmer skal jeg ikke uttale meg om.

(Audi bensin -> Audi diesel -> Volvo diesel tilsier vel trolig at Volvo bensin passer Audi bunndelene).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig planen. Har URQen blitt en dedikert dragracer og så bruke den mindre pene Volvoen på banetreff ?

Er volvomotoren en faktisk volvomotor eller er det den audifemmeren som sitter i enkelte volvomodeller ala det Reodor driver å bygger på ?

 

Litt av en effekt. Slik den hvite volvoen oppførte seg på banen i 2006 er vel effekt det siste den trenger mer av.

 

Volvo'n hadde ett bremseproblem i 2006. Bakhjula låste seg hele tida. Dette er vel rimelig løst nå, så ser fram til å se 343'en i fri utfoldelse på våler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...
jo

 

edit: eller Fergusson (finnes det?)

 

Han kjørte hvertfall med sekvensiell kasse ifjor. Husker ikke hva han sa han hadde iår.

 

Men han raste jo motoren ifjor pga bomgiring med sek. kasse. Glemte at han hadde sekvensiell når skulle gire til 3 gir, og dytta spaken framover igjen som da resulterte i 1 gir og nedbremsing av motor på 13000rpm.. Ventilen gikk gjennom løftere og knakk kammen :)

 

Den funket som juling i Sept hvertfall... 1.plass i breisladd og 2 plass på drag.. ETTER Jonus vel å merke ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arildh:

er faktisk litt usikker på disse 740 femmerene, men de første Volvo diesel-femmerene er samme som Audi 2.5L bunndelene, så Volvo har helt sikkert tatt noe derifra. Men, om en Volvo-bensinfemmer er 100% kompatibel med en Audi-femmer skal jeg ikke uttale meg om.

(Audi bensin -> Audi diesel -> Volvo diesel tilsier vel trolig at Volvo bensin passer Audi bunndelene).

 

Er det for sent å motsi denne?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår