Gå til innhold

Ford sierra turbo

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

ser etter en sierra ombygget til turbo, men lurer på litt med kor mye motoren tåler? har sett en del sierra'er til salgs som er bygget om til turbo, men kor bra e dette for motoren, klart det ikke e helt bra når en motor ikke er bygget for det, men hvilket lade trykk kan en vanlig 2.0 motor maxe f.eks? noen som har erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Ford-mann, og har fulgt litt med på byggeprosjektene til diverse personer + har et søskenbarn som skal bygge seg IST.

Disse motorene (2,0i OHC) er stort sett skuddsikre, de tåler mye. Er mange som bygger mellom 180-200HK, men det er noen som bygger opp mot 280-300HK.

Søskenbarne mitt skal prøve opp mot 250HK, da har han kjøpt inn stempler og råder til Cossie, og planene ellers er oljekjøler, IC, datasprut, toppakning (kobber eller sandwitch) ++ litt til.

Men med 2 tilleggsdyser, god turbo (ikke ketchup-effekt), IC + noe småtterie som jeg sikkert har glemt er du sikkert godt mellom 160-180HK.

Skal du bygge DOHC-turbo så klarer du max ca. 0,7bar på orginal motor og +-160-170HK. Men jeg ville heller ha bygget en OHC-turbo, har mye mer deler å velge mellom.

Er vell ikke lov å hinte til andre forum, men der ford-gutta holder til. Der kan du få et mer presist svar, iallefall fra de som har bygget IST.

90 Toyota Celica GT4 ST185

86 Volvo 240

x 93 Volvo 240 (B230FK)

x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil)

x 86 BMW 320i (rust exlusive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som ladet 1,85bar bruker cossie lager, stempler, råder, datasprut og turbo med "tilbehør." ellers er toppen og resten orginalt i motoren.

En DOHC tåler ikke allverden, men det er så få som prøver. Skjer det noe så gir DOHC-folket opp.

Mange som bygger seg budsjett turbo-motor bruker OHC motoren istedet for,den er også prøvd så mye at folk vet hva de vil oppnå av hester og holdbarhet, noe som er mer usikkert på DOHC'en.

90 Toyota Celica GT4 ST185

86 Volvo 240

x 93 Volvo 240 (B230FK)

x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil)

x 86 BMW 320i (rust exlusive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns selv det er litt kjipt at ikke flere bygger DOHC-turbo. Ja, i england er det mange skruer, er vell noen som får til turbo på DOHC'en der borte.

Problemet ligger mer i de norske forumene, hvor det er få som tørr å prøve noe nytt når de kan få noe som de vet vil funke. Tar ikke alle under en kam, men er for mange av de som velger de letteste løsningene.

90 Toyota Celica GT4 ST185

86 Volvo 240

x 93 Volvo 240 (B230FK)

x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil)

x 86 BMW 320i (rust exlusive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns selv det er litt kjipt at ikke flere bygger DOHC-turbo. Ja, i england er det mange skruer, er vell noen som får til turbo på DOHC'en der borte.

Problemet ligger mer i de norske forumene, hvor det er få som tørr å prøve noe nytt når de kan få noe som de vet vil funke. Tar ikke alle under en kam, men er for mange av de som velger de letteste løsningene.

 

Er først og fremst toppene og deletilgangen som gjør at mange skyr unna dohc-motoren.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår