Gå til innhold

Funnet vannlekkarsje i bilen

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

På lørdagen så trengte bilen vaske igjen, etter dårlige vær. Tenkte da å spyle av gummimattene samtidig. Men da jeg tok ut gummimatta bak på fører sia, så så jeg at matte var gjennomvåt og skjønte ingenting så tok jeg ut gummimatte foran også på førersia. Var rimelig våt der også. Da jeg kom hjem tok jeg å så under gulvmattene samt støy(?) matta som også var gjennomvåt og det var rimelig fuktig i gulvet og våtta. Værst er det bak, det er det en rimlig "stor" dam med vann. Er ingen hull i gulvet, hadde bilen på bukk forrige onsdag.

Jeg har også et par smålekkarsjer, det drypper vann fra taket foran på passesjersiden, samt at det drpper vann fra bakruta fra bagasjerommet nesten helt nederst fra innsiden, samt at det er rust der. Har også funnet noe flekker med mugg. Her er det klart at selger ikke har opplyst om dette. Fikk ikke sjekke om lekkarsjer da det var strålende vær da jeg hentet den. Oppdaget smålekkarsjene da det regner her oppi Trondheim. Har jeg en god sak?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig at "bilen selges som den står" så har jeg ingen rettigheter. Kjøpte jo den sånn som den står uten vannlekkasjer da. Ble ikke informert om det. Får muligens lånt meg tørr og varm garasje til helga, så da skla jeg finne ut hvor lekkasjen kommer fra. Er opptil 2 cm med vann foran og bak på førersiden. Dessuten så kan lekkasjen i taket komme fra at eieren har byttet taktrekk og skrudd de fast rett i karrosen slik at skruen har laget hull igjennom til frontruta under liste der.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk de plastproppene som sitter i golvet om tectylen kan ha løsnte rundt de.

hadde akkurat samme problem som deg. men så hadde jeg bra med rust i golvet og da... små rusthull kan væra vanskelig å få øye på og visst du finner en sprekk i lakk/tectyl så kan jo rusten ha spredt seg langt innenfor dette.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om dette hjelper men under sete bak så pleier det OFTE å ruste helt oppå hjulhusa på 245. kanskje det kommet inn van der når du spyla i hjulhus? HVIS det er rust der da. hvis en sitter inni bilen å du spyler så kan du jo finne ut hvor det lekkr å da.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finne ut hvor lekkasjen kommer fra før jeg går videre til selger med saken. Står ikke noe i kontrakten at selger fraskriver seg alt ansvar. Men at selger har brukt skruer rett i karrosen for å feste taktrekket og laget hull slik at det kommer vann inn, den synes jeg ikke noe særlig om.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider