Dr_S Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 VIKTIG! Ser det er forslag her om å forby uploading av filer. Og det er ikke rart, det er mye bilder osv som legges ut, og dette tar PLASS på bilforumet.net sin server, naturligvis. Løsning: Legg bildene på en egen webside, og link direkte til bildet. Vet at noen av dere allerede gjør dette og bra er det, men det er enda flere som kunne gjort det samme. Har du ikke webspace til bilder osv sier du? Vel, se på http://photo.gormie.com , registrer deg der og du får eget galleri til bilder. Bilder man finner på internett trenger man ikke lagre på sin egen harddisk og så legge ut på forumet. Link direkte til bildet(ne) så sparer du mye plass for oss. :D Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Hvis dere IKKE klarer å legge de ut på webben, i det minste RESIZE bildene dine. Grei størrelse er 800x600. Dette gjøres kjapt og enkelt i ACDSEE bildeprog. Får endel klager fra de med ISDN osv på store bilder..... Dette vil dessuten ta mindre plass på serveren vår. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Tenkte dette var et aktuelt spørsmål i denne tråden: Er det mulig å åpne flere bilder på en gang, i f.eks. photoshop e.l. For så å resize de og justere kvalitet, og lagre de, uten å justere hvert enkelt bildet? Det blir tungvindt å resize f.eks 100 biler:rolleyes: Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Jeg bruker et som heter Arles Image Web Page Creator. Resizer, legger logo/tekst på bildet osv. Gratis :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Speeder Tenkte dette var et aktuelt spørsmål i denne tråden: Er det mulig å åpne flere bilder på en gang, i f.eks. photoshop e.l. For så å resize de og justere kvalitet, og lagre de, uten å justere hvert enkelt bildet? Det blir tungvindt å resize f.eks 100 biler:rolleyes: I photoshop kan du klikke deg inn på file > automate > web-photo gallery. Lek deg litt der så finner du ut en grei teknikk Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Speeder Tenkte dette var et aktuelt spørsmål i denne tråden: Er det mulig å åpne flere bilder på en gang, i f.eks. photoshop e.l. For så å resize de og justere kvalitet, og lagre de, uten å justere hvert enkelt bildet? Det blir tungvindt å resize f.eks 100 biler:rolleyes: acdsee har også denne funksjonen.. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by MaDDoG acdsee har også denne funksjonen.. Hvordan da? Visste jeg ikke. Det tar vel bare et og et bilde? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 DR_S: jeg vet at ACDSEE har denne funksjonen, men husker ikke hvordan, er så lenge sia jeg har brukt det programmet... Se etter noe som heter noe som, "batch prosses" eller "batch" ;) Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Dr_S Hvordan da? Visste jeg ikke. Det tar vel bare et og et bilde? min tar ihvertfall flere om jeg vil... Jeg har acdsee 5.0. Når jeg bruker programmet så trykker jeg på browse knappen sånn at jeg får opp alle bildene i en katalog osv. Deretter er det bare å merke alle, dette gjør at du kan stille på egenskapene på alle bildene du har merket og ikke bare det ene som "vanlig" Det funker glimrende og er raskere enn photoshop etc. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg