Gå til innhold

Har FÅTT felger.

Ranger emnet

Mort1 Volvo 4 life

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, jeg tror dette skal gå fint bak iallefall, med "rett" innpress.

edit:

fan, du har jo 240 du ja.. haha!

Men da er jo saken grei!

Bak kjører jeg 8.5, et13 + 20mm spacers..

13 - 20 = et: -7

Du har jo 1" mer, som er 2.5cm ~~ / 2 =~~ 1.25 cm

Dine felger bygger 1.25cm mer inn og ut fra senter enn mine gjør.

Bak er enklest..

Du vil ikke klare å kjøre samme innpresset som meg, du må nok gå for ca. 7 + 12.5 =~~ 20 i ET bak

Jeg *tror*, men kan ikke garantere at det er nok plass innover med et20 og 9.5" felg.. Men jeg tror det som sagt :P

Ps. premisset er at du fikser kantene som går innover mot dekk, at du har sentrert bakakselen din, at du har vinklet den litt frem med momentstagene.

Fremme er det litt værre.. et13 og 8.5 har ca. 1cm klarering til fjærbeinet. 1cm er kravet for å få godkjent, så om du skal ha ditt på det tørre, må du faktisk ha 1" differanse i innpress fremme (hele differansen må bygge utover).

1" differanse fremme tror jeg nok vil gå litt utenfor skjermene, da man med 8.5, et13 og 5mm spacer har felgkant i kant med skjermen.

Tror du må leie en vals og gå over litt..

Evnt kan du løsne skjermen bak med døren og forlenge det staget som går innover, så du får en "jallabredding".

så lenge det holder seg innenfor hjulbuen er ikke b.t. så nøye.

..

fete felger forresten!

Samt rulleomkrets må jo være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe rart med valsing av hjulbuer på 240. Aner ikke hva, men en kammerat sa at ikke var bare bare!?

Korte inn panhardstaget vil nok også være til stor hjelp her, så du ikke subber i høyre hjulbue hver gang det dumper ;) (sånn som hos meg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider