Gå til innhold

kanskje et dumt spørsmål.. 1987 1,8gl

Ranger emnet

zer0en

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er en kompis som er litt for brei i kjeften , men han har påstått i en stund (etter å ha prøvd jettaen min som han påstår er u-vanli tung på rattet) at det er fullt muligt å installere servo i en 1987, jetta 1,8GL

noen som kan svare meg på dette? er det mulig? i såffal vill jeg ha !!!! er ganske tungt ja... får mer trening av å kjøre ned til gymmen en jeg får på arm programmet mitt =)

87 jetta

95 civic HB

trofast tysk kone, snerten japans elskerinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er mulig å montere servo.

da treng du pumpe, ny tannstang, slanger muligens ny rattstamme og.

kva dekk kjører du på og har du nokk luft i dei??

eg har kjørt med 195/50-15 i 2 år og utrulig lett å svinge med, med da utan servo.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med det samme jeg holder på å drite meg ut med dumme spørsmål så kan jeg vel likegreit stille noen enda teitere.

er det en stor jobb å skifte oljefilteret på jetta? har ikke vært oppi å sett etter,

er det noe å vinne på å stappe i et K&N filter i en så gammel bil uten innsprøytning?

og sist men ikkje minst, ... hehe .. flaut. .. der er 98 bensin som skal i bilen?

87 jetta

95 civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljefilter er ikkje vanskelig å skifte.

det sitter midt på motoren. du ser det når du åpner panseret.

når du skifter dette så skift olje og. har du ein olje skifter tang så er jobben litt lettare viss filteret sitter fast.

k&n filter. meiner du da innsats filter eller konfilter??

motoren vil puste betre, men noko effekt messig er lite. eg hadde kon filter og effektanlegg på min jetta 1,6 og den gjekk pitte litt betre.

viss du har forgasser så kan du kjøre på både 95 og 98 blyfri.

eg kjørte fordameste på 95 men fyllte avogtil 98 da ned hadde ettertenning eller pesing da man stoppa bilen

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk=) har en del humping i bilen når den har stått en stund i ro for det meste på de to første girene og den kan være litt grinete på lavt turtall, tenkte det var noe med bensinen.. får prøve meg litt frem, er jo kjekt at bilen har litt personlighet :) skal bli fint med sommer å sol å god tid til å jobbe på bilen,

kommer til å gjøre dette om til en prosjekt tråd etterhvert men blir ikke noe drastisk før jeg får skaffa meg litt garasjeplass og en ny "kjøre til jobb" bil, planene er å holde motor orginal men ingenting annet, en "glammuor modell" fint på utsiden men ingenting under panseret :)

red<<<<

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2001

er vanli insats filter, er vel greit med livtids garanti på sånnt, en småjobb mindre per 5 år =)

87 jetta

95 civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider