farlig Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Jeg byttet plugger, rotor og fordelerlokk på bilen, og i etterkant har den manglet litt drag. Den er ikke like rask opp på turtall som før. Alle delene ble byttet til bosch som stemte med regnr. Tror dere jeg har fått en redusert pluggkabel ved byttet, eller kan det ha noe å si at det er bosch og ikke volvo plugger? Hva bør motstanden i pluggkablene være? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Nå har jeg ingen erfaring med Bosch plugger. Men jeg har alltid brukt NGK sine plugger på Volvoene jeg har hatt, og dem har alltid fungert utmerket. NGK BPR6ES. Har du hatt ute en plugg etter at du bytta, å sett på hvordan forbrenninga er? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Takk for svar! I følge bosch/ngk overgangstabell skal WR7DC = BPR6ES. WR7DC er pluggen jeg har, så da skal vi jo i utgangspunktet ha den samme. En ting jeg stusser på er at i haynes boka og på nettet står det at elektrodeavstanden skal være 0,7mm, men på pluggpakningene jeg fikk sto det 0,8mm. Kan dette ha noen betydning? Tenkte jeg skal pelle ut en plugg og ta en titt i morgen jeg. Noe mer jeg bør sjekke samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Jeg liker best volvos orginale plugger jeg. Ikke er de dyre heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Volvos orginale plugger er definitivt best på en forholdsvis standard motor.. Ene bilen min lugget litt, på jevn gass.. Gikk litt ujevnt på tomgang også men skiftet bare til nye orginale volvo plugger og den var ikke til å kjenne igjen...De andre pluggene var nye bosch plugger... Hvorfor det var slik har jeg ingen forklaring på.. Men var veldig overrasket over forskjellen.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Takk for svar folkens! Da drar jeg og handler meg nye plugger i morgen, så får vi se hvordan motoren responderer på det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Da var nye volvoplugger innkjøpt, men ikke montert enda. Jeg målte pluggkablene til å ha en motstand mellom 1,3kohm og 2,6kohm avhengig av lengde. Dette bør vel være greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 helt sikkert... kan nevne det at på 240en som min fetter hadde før i tiden så byttet vi hele tenningssystemet på B21A som stod i den bilen, med kondensator og hele pakka.. gikk ikke uansett hhva vi gjorde. stod bosch super4 i den da. gikk fint i 4 uker, så var det stopp.. men som et siste forsøk satte vi i noen plugger som fattern hadde etter en toyota croen tidlig på 80tallet, og da gikk volvoen plutselig igjen, og bedre/gjevnere enn med bosch-pluggene... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.