Gå til innhold

urquattro spørsmål

Ranger emnet


proteiner

Anbefalte innlegg

Det FØRSTE jeg tenker på er at du har noen motorfester som er på høy tid å bytte ut. En Audi femmer er lang og tung, og girkassa bil slå oppi tunnellen om festene er slitne. Erfarte dette selv på en 100 2.3E forhjulstrekker, så der bilr jo effekten litt mer ekstrem siden det ikke er noen mellomaksling som holder igjen i bakkant. Dette tester du ved å kjøre bilen på rundt 3000omdr, smelle inn gassen for så å gå lynkjapt av igjen. Da vil du få motoren til å "støte" pga vridningsmomentet og hører om det er dette du hører.

 

Men for å svare deg videre da...

typ 85 lang-coupe'ene, Audi 80/90/S2/RS2 og første generasjon A4 har vel identiske akselavstander. En bekjent på ES tuning skrudde iallefall opp komplett RS2 drivlinje på sin A4 Avant uten større problemer, så her finnes det nok mange løsninger...

 

Dog skal det sies at jeg aldri har hørt noen som må bytte mye i drivverket på disse gamle audiene. Har vært fiksing av bakdiff eventuelt.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være det lageret som jukser?

 

Den klunkelyden han snakker om får jeg også. Og jeg har nettopp byttet opphengslager. Så det er mye mulig det er diff'n som er slarkete..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis mellomdiffen, hadde dette på min gamle cq, det ble verre og verre og der gikk den til slutt til helvete, bytta kassa og alt var like fint. Om du har bilen på bukker og vrir på mellomakselen så vil antageligvis bakhjula gå helt til dunket kommer, da er det slakk i mellomdiffen. Det høres ut som lyden kommer fra bakakselen men lyden forplanter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Antageligvis mellomdiffen, hadde dette på min gamle cq, det ble verre og verre og der gikk den til slutt til helvete, bytta kassa og alt var like fint. Om du har bilen på bukker og vrir på mellomakselen så vil antageligvis bakhjula gå helt til dunket kommer, da er det slakk i mellomdiffen. Det høres ut som lyden kommer fra bakakselen men lyden forplanter seg.

 

På min sier det "klunk" i diffen bak....

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår