Gå til innhold

mista lappen etter streetmeet på gardermoen på lørdag

Ranger emnet

2FAST 2FØRTI

Anbefalte innlegg

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

knerta nettop bakakseln på en av bila mine for 3 uker sia når jeg burna så gadd ikke burne på plassen der med den siste bilen min som funker :p men ja, det var idiotisk av meg og sladde der, men nå har det seg sånn at jeg gjordet det og jeg tar gjerne straffen min, men syns det er litt drøyt å miste lappen for.. får jeg 6 eller 9000 i bot skulle jeg gjerne betalt det istedefor å miste lappen.. hadde som sagt 2 rivstart og snuten påstod jeg sladda i en av dem, noe som ikke stemmer.. og jeg tok 3 runder i rundkjøringa og krenga som faen og fikk hjulspinn 2-3 meter og kanskje en minimal liten sladd.. er ikke stort man får til med full bil på tør asfalt..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de tar i litt når de beslaglegger førerkort osv. Jeg ble selv tatt av sivilsnut for hjulspinn på streetmeetet etter motorfestivalen 05 (på metro for den som husker). Jeg fikk 3000 i bot og det var det. Da sa snuten at hvis jeg hadde spunnet/børna rett ved siden av folk, så ville de sannsynligvis tatt lappen min. Er visst værre hvis du risikerer å sette fotgjengere i fare. Hørtes ikke ut som du risikerte skade på noen fotgjengere når du kjørte i rundkjøringa, så kan ikke helt forstå at det er nødvendig å ta lappen din.

Du bør se ann hva bota og førerkortbeslaget blir, og vurdere hvorvidt du vil anke/klage på det.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ut som du ikke akkurat fulgte trafikkloven helt, da tar di sertifikatet veldig fort, spesielt på yngre folk. Selv har jeg sett folk miste lappen for di fleste rare ting, men di fortjente det alle sammen. Så egentlig syns jeg at 3-6 måneder uten lappen er til pass for deg (og di andre som kjører slik).

Men er jo ikke for evig da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de tar i litt når de beslaglegger førerkort osv. Jeg ble selv tatt av sivilsnut for hjulspinn på streetmeetet etter motorfestivalen 05 (på metro for den som husker). Jeg fikk 3000 i bot og det var det. Da sa snuten at hvis jeg hadde spunnet/børna rett ved siden av folk, så ville de sannsynligvis tatt lappen min. Er visst værre hvis du risikerer å sette fotgjengere i fare. Hørtes ikke ut som du risikerte skade på noen fotgjengere når du kjørte i rundkjøringa, så kan ikke helt forstå at det er nødvendig å ta lappen din.

Du bør se ann hva bota og førerkortbeslaget blir, og vurdere hvorvidt du vil anke/klage på det.

jepp.. var på metrosenteret den gangen oxo.. leste om en som fikk 3 lapper i hjulspinn den dagen så det var vel kanskje deg.. det eneste stedet med fotgjengere var på parkeringsplassen på esso og der stod det folk 10 meter forran.. men jeg slapp clutchen 1,5 sekund og trykka den og bremsen inn igjen og etterpå var det jo heller ikke til fare for noen.. skal hvertfall snakke med han politigubben som tok lappen min siden han har vognkortet oxo så skal jeg spørre hva de har tenkt å gi meg.. går jo å nekte på det første forslaget de kommer med så får man vel som regel no mildere etterpå?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt lappen i 15 mnd.. snutefaen mente at jeg ville få 6-8 lapper..

Hvem har gjort noe galt her?????? er det purken......eller DU????

ta straffa di som andre ;) skjønner f.a.a.n ikke folk som syter å klager på purken hver gang dem blir tatt for å bryte trafikk reglene. jeg har mista lappen mange ganger sjøl, å kan jo ikke klage på andre en meg sjøl.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har gjort noe galt her?????? er det purken......eller DU????

Jeg vil absolutt si at purken har gjort noe galt hvis han straffer den lille spinninga med å ta førerkortet i kansje et halvt år! Gidder ikke å sitere paragrafen dette gjelder, men jeg fikk det fint forklart av politiet da jeg ble tatt for det samme for 2år siden. I følge det han sa da, så burde ikke dette heller kvalifisere for førerkortbeslag i et halvt år. Dessverre er det ingen fasit de følger, og to ganske like episoder kan få helt forksjellige straffer. Sånn er det vel bare..

Ser mange påpeker det med prøvetiden. Jeg hadde også bare hatt lappen i halvannet år da jeg ble tatt, og det spillte tydligvis ingen rolle... Men hvem vet, kansje det gjør det denne gangen.

Men vognkortet da? Hvorfor tok politiet det? Selv om du foreløpig har mistet lappen, så har du jo lov til å låne bort bilen din om du skulle ønske det? Og da må du jo ha vognkortet. Trodde ikke de hadde rett til å indra det også.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. Hadde du burna mellom pumpene på en stasjon jeg fylte på hadde jeg selv sendt snuten på deg.. Sånt har ingenting å gjøre mellom pumpene på en bensinstasjon.:hvaskjera

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. Hadde du burna mellom pumpene på en stasjon jeg fylte på hadde jeg selv sendt snuten på deg.. Sånt har ingenting å gjøre mellom pumpene på en bensinstasjon.:hvaskjera

Er litt forskjell på en rivstart å burning da..! en rivstart er jo helt uskyldig å ufarlig i forhold til en real burnout som du får det til å høres ut som nå ;)

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

du var forsåvidt heldig.. jeg mista lappen i 3mnd i vinter for og ''slædde'' i rundkjøring, og det som skjedde der var at bilen sklei pga 18cm nysnø, litt høy fart inn i rundkjøringa. jeg fikk 3mnd og 4000, kjørte saken til lagmannsretten med advokat, de ga seg ikke men så fikk jeg den igjen etter 2mnd siden når jeg var i den første tingretten så sa de at saken skulle være oppe og avgjort innen den og den datoe'n men det greide de ikke så jeg fikk igjen lappen, men jeg må fortsatt betale 4000. og han politimannen som stoppa meg gjorde litt mer enn bare jobben sin.. her er det snakk om og være idiot, jeg har absolutt null NULL respekt for politiet..

Om det er bra eller ikke at du fikk igjen lappen vet ikke jeg,for jeg var ikke der når det skjedde og jeg vet ikke hvordan du kjører til vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider