Gå til innhold

Eu godkjenning og prøveskilt

Ranger emnet

Espen^^

Anbefalte innlegg

kjøpt meg en audi 80 til 6000kr som er i veldig god stand.

Men den er ikkje godkjent.

Det er lurte på om nåken visste va om eg får den godkjent om da mangle litt av baksetet i mitten.

Dei så hadde bilen før hadde begynt og sku bygga om te armlene å sånn box til å legga ting i i midten istadenfor sete.

nåken så veit om dei seie nåke om da på eu? ka e kriteriet til eksos anlegg? Dei som hadde den har satt på rakt røyr med ein motorsykkel lyddemper helt bakerst. bråker ikkje så fælt!

Noen som har noe erfaring med 80 som veit ka eg bør sjå etter før eu?

Og eg skal ha prøve skilt på den på fredag/lørdag. er det bare å gå opp på biltilsynet og sei eg ska ha til da og da skilt nr og dato?

Må eg ha med vognkort?

Audi 80

"x"Bmw 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På EU, kommer de mest sansynlig til å se på dette jah, men så lenge alle seler som skal være der, går det nokk greit, vil jeg tro, spørst hvor nøye de er. Det med eksosen, har du mye frieksos? Det kan gi merknad. Hvis den har katalysator og den er fjernet, så får den merknad. (Pga CO). Bråker den mer enn oppgitt maks DB? Isåfall, hvis ikke, skal ivertfall det gå greit, så lenge eksosen er festet skikkelig osv.

Ja, ta med vognkort på biltilsynet, så fikser de nokk prøvekjennemerker til bilen din. Men du kan få spørsmål om hva du skal, da er det jo bare å si at den skal på verksted, og du skal prøve/flytte bilen fra sted til sted osv.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seie dei nåke på baksete? det er jo trekk over så det synest ikkje.

Eksosen lekker ikkje men bråker jo meir en org. Skal vel ikkje vere katalysator på 89 mod? går den igjennom med sånne feil som dette?

Må eg ha med vognkort?

Ang. baksete: Så lenge alle seler og festene til seler er der, er det helt sikkert ok.

Eksos: Er det festet og ikke bråker for mye, Ok. Er det forgasser eller innsprøytning? Så å si alle biler med innsprøytning etter 87/88 kom med katalysator.

Ta med bilens dokumenter ja, de skal uansett være i bilen, skillt eller ikke.

Hilsen Bilmekaniker.

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel strengt tatt ikke katalysator om bilen kommer innafor krava' uten? Eksempelvis, om man kjører på E85 eller methanol (om dette eventuelt har noen effekt på utslippene).

Biler som er levert orginalt med katalysator, skal egentlig ha det uansett. Men det spørst jo hvor kresne verkstedet du er på er og da. Ikke alle bryr seg stort om det, så lenge det går innenfor kravene. Men det gjør det som regel ikke uten katalysator, for det er jo en grunn til at den er der!:deng

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo ikke nå å si om det ikke er plass i mitten. Blir jo bare plass til 4. Er ikke biler for 4 voksne og 1 barn da?

Men har du fjerna sete og har seler der enda, så har du ikke lov til og ha passasjerer baki.. Fikk jeg vite på en eu av min bmw som jeg hadde tatt vekk bakseta.. Så er det slik blir det mærka, men husker ikke om det vart en 1'r feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider