Gå til innhold

bytte av automatkasse i audi

Ranger emnet

Vault

Anbefalte innlegg

Ser etter brukte automatkasser i norge, sverige og danmark, men finner ikke noe.

Så lurer på om noen som kan mye med girkasser kan fortelle meg om det går an å sette i en DMX kasse istedet for en DFK? eller om noe annet passer. Spør noen om du vet som kan, trengs sårt!

Har en 1996 1.9l TDI a4 avant. 5-trinns automat.

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk etter kassa di på http://www.ebay.de Jeg fant fabrikkoverhalte automatkasser der til ca 12000kr og de sender til hele europa. Verdt et forsøk. Annonsene står på tysk, men de svarer deg på engelsk om du skriver mail til dem.

P.S

Se har: http://cgi.ebay.de/AUTOMATIKGETRIEBE-AUDI-A4-A6-VW-PASSAT-DMU-DMX-DFK-CLK_W0QQitemZ220103649994QQihZ012QQcategoryZ61170QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk etter kassa di på http://www.ebay.de Jeg fant fabrikkoverhalte automatkasser der til ca 12000kr og de sender til hele europa. Verdt et forsøk. Annonsene står på tysk, men de svarer deg på engelsk om du skriver mail til dem.

P.S

Se har: http://cgi.ebay.de/AUTOMATIKGETRIEBE-AUDI-A4-A6-VW-PASSAT-DMU-DMX-DFK-CLK_W0QQitemZ220103649994QQihZ012QQcategoryZ61170QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

har du prøvd det selv? skulle gjerne ha prøvd det, mener litt usikker på å kjøpe slikt over ebay:S funker sikkert greit, men kan liksom ikke noe om det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet endel over ebay og det funker veldig bra, men jeg har ikke handlet deler til den prisen enda. Det du må regne med er at det kommer moms på 25% i tillegg, forenklet fortolling på ca en hundrelapp og frakt. Det enkleste er å sende mail til dem og spør om alt du lurer på + pris på frakt, så kjøper du varen på ebay. En gang har jeg opplevd å ikke få varen, men da fikk jeg pengene igjen fra paypal betalingssystemet. Føler meg rimelig trygg på ebay, men det finnes jo snusk over alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de får chassinummer og girkassekoden (DMZ/DMU, eller noe sånt) så vil jeg tro at sjangsen for å sende feil er relativ liten, men selvfølgelig så er det enkleste om du kan finne noe i norge. Skal du ha fra Danmark så blir de egentlig samme suppa siden dette og må momses og fortolles. Du kan jo og sjekke opp hva et automatgirverksted skal ha for fabrikkoverhalt kasse eller overhale den du har. Hos Transtec på Bryne/Rogaland skulle de ha ca 25000 for en fabrikkoverhalt kasse til passaten min. De driver kun med automatgirkasser og jeg har bare god erfaring med disse. Kan være verdt en forespørsel? Se og om du finner andre automatgirspesialister på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har egentli ikke tenkt å bruke så forferdelig mye på bilen så helst noe under en 15000 hadde vært best.. kassa jeg har er fullt brukbar ennå ,men blir bare værre og værre..

Fikk mail fra nbs for non dager siden som sa at kassa var umulig å finne brukt. noe jeg synes er litt rart. kan da umulig ikke være noen som har krasjet en med slik kasse i skandinavia?

sendte en mail til en 15-16 stykker:

Hei!

vet ikke om dere svarer på slikt, men prøver uansett.

Skal bytte girkasse i en 96mod Audi A4 1.9l TDI.

Girkassa er en 5trinns automat DFK kasse, men finner ingen brukte slike i

norge, sverige eller danmark selv.

Så lurer på om det finnes en annen type kasse som kan passe istedet? en DMX

kasse feks.?

Eller om dere vet om steder jeg kan lete?

slenger inn div av svarene jeg fikk på mailen:

-Du kan sikkert bruke en annen gearkasse ifa en a4 tdi

Men da blir utvekslingen foraskjellig.

Boltmønsteret på gearkassen er lik

-Skal vi ha kasse setter vi bare inn samme type

Du kan prøve bilomsetningen i arendal 37059180 eller gedtsted autoopphugg i

danmark

Begge plasser er seriøse og yter god service

Kurt gumpens auto

-HAR DU RINGT 37059180 BILOMSET

- Hei

DFK, DMX og EPV er alle girkasser som er brukt på bil med samme årsmodell og

motor som i din, så disse skal kunne brukes. Det kan være små forskjeller på

utveksling eller lignende, men dette har ingen betydning når du ikke har

Quattro.

RE: det er heller ingen forskjeller på ledningsnettet? det jeg er mest redd for..

SV: Det skal ikke være noen forskjell på disse nei.

-Hei

Du kan søke hos adum brukt deler i Danmark de kan skaffe det meste til Audi

hvis ikke de kan hjelpe deg ta kontakt med meg på tlf ******** så kan jeg

gjøre et forsøk.

-Denne girkassen har samme utveksling 38/13

Da denne har et annet delenr i vår katalog, er det ikke samme kasse.

Passer sikkert fysisk, men kan ikke bekrefte hva som er ulikt inne i kassen.

gg

-Hei,

Da det gjelder sånne saker,så har vi vanskeligheter med å svare på det. Vi har

ingen delekataloger eller overganger på hva som passer om hverandre av deler.

Alt jeg kan se er at det er forskjellig delenummer på kassene. Det betyr jo at

det er en liten forskjell,men vi ser ikke hva det er.

Norsk Bildelsenter (32 85 40 40) driver jo med mye brukte girkasser og motorer

til Audi, så det kan hende de klarer å hjelpe deg bedre med akuratt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med John Christian på JCS RaceTech,han driver med VAG/Audi-tuning... Han har ihverfall skrudd et utall Audi automatkasser,ryktene sier at han har fikset kasser som en autorisert Audi-forhandler selv ikke klarte å finne feilen i.. Og han har endel kasser av varierende type på verkstedet. 93 03 12 22 finner du ham på. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skal ærlig si at jeg ikke har testen den ut så mye selv da jeg har mistet førerkortet.. men de som har kjørt den sier det ,bla. faren min som er mekaniker.. ska få tatt diagnose på kassa så snart de får i utstyret til det, noe de har bestilt.. (og nei har ikke gjort dette ennå)

ja det kan bare være converteren ,eller clutchene som er slitt..

skal prøve å finne ut hva som er galt ,så evt vurdere å renovere den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...