Gå til innhold

740 Turbo -90 (Ny radiator 9/5)

Ranger emnet


Aksel

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om bilen min, Volvo 740 Turbo 90 modell...

Vil ikke kalle dette en prosjekt tråd ettersom det ikke er svære ting som skjer enda..

Har fra før en Volvo 360 som jeg har vært eier av i 2 år... overtok den etter min farfar:D

Etter å ha vært på utkikk siden Januar etter en "bra nok" 740, kom jeg over en som så veldig bra ut... kjøpte på stedet, den dagen etter annonsen ble lagt ut!

Er så langt meget fornøyd..

 

Bilen:

 

- Volvo 740 Turbo intercooler

- Siste eier 55 modell man

- 90 modell

- Gått 265 000 km

- Er da galvanisert og så godt som fri for rust

- 90 modell sier da FT motor, orginal forutenom TURBO +

- Blå farge, sort delskinn alt i GOD stand

- Orginale Volvo 15" felger sommer, ikke vinterdekk

- Automat i god form

 

 

 

Hva skjer:

*Lyktene bak er blekere enn blakken, så de skal nok skiftes sammen med blinkers...

*Senke er jo noe alle gjør og så kommer de vel trillende noen felger etter hvert håper jeg...

*Er interessert i å holde bilen strøken og fin!

*Blir ingen blod trim på denne bilen men effektanlegg og kansje en chip med tiden!

*Styling og volvo passer etter min mening dårlig sammen så d blir det lite av!

*Stereo blir heller ikke noe villt men noe brukbart både i lyd og pris:D

 

Har da noen spørsmål om noen vil svare på litt!

 

1. Turbo + Har en broskyre som fulgte med service boken og der står det litt, at trykket øker ved fult pådrag osv, osv... står at effekten vil bli 190hk og 280nm!

Noen som vet mer om Turbo +?

 

2. Liker ikke fronten spesielt godt! Hvilke alternativer har jeg?

940 front, hva må skiftes? Finnes det 740 med lignende lykter som på 940? Type 91-92 modell? eller 760? Passer noen lykter rett over i orginal festene?

 

3. Motoren, b230ft, har hørt noe snakk om flere generasjoner FT og de fra 93 ell noe med underspyling osv.. men er vel ikke dårlige råder i den FT som sitter i min bil? Bare ET motorer det?

 

4. Typen som solgte bilen for gammer´n sa at speedometer sesoren satt på gearkassa men den sitter vel på bakakslinga selv om det er autolat? Har litt problemer med speedometeret men er vel standard på 740 det? Dårlig kontakt på min tror jeg..

Edit: sitter bak ja.. men kontakta var det ikke mye igjen av..

 

Edit 2: Har fått svar på spørsmålene..

 

Bilder av bilen:

 

HPIM0742.jpg

 

HPIM0749.jpgNyvaska!!

 

HPIM0764.jpg

 

HPIM0767.jpg

 

HPIM0770.jpg

 

HPIM0775.jpg

 

HPIM0778.jpg

 

HPIM0776.jpg

 

HPIM0774.jpg

 

HPIM0777.jpg

 

HPIM0772.jpg

 

Har ingen bilder av motorrom eller bagasje akkurat nå men ser bra ut der å!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såg no fin ut den der... Ikkje så glad i den fronten på dei 90 modellane då...

 

90 740:

 

*unik grill

*unikt panser

*unik plast ved siden av lykter

*gammel type 740 dash

*"940" fanger foran/bak

 

91/92 740:

 

*ulik plast mellom lykt/grill i forhold til -90

*"940" grill

*"940" panser

*"940" dash

*"940" fanger foran/bak

 

På 90/91/92 er 940 front bolt on, men på 90 må panser og grill også byttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg no fin ut den der... Ikkje så glad i den fronten på dei 90 modellane då...

 

Takk for de opplysningene.. vet du noe om 940 lignende lykter på 740? er det de som sitter på 91-92 modeller?

 

Tenker på om det bare er å skifte lyktene til 91-92 modell lykter og den plastlisten ved lykta der om det er slik..:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne så meget pen ut! liker ikke helt fronten å autolat men er uansett en meget pen bil! grattulere!

 

Takk for det!! Var spent på åssen det var å kjøre med automat og turbo og var innstilt på å skifte til manuel! men kommer ikke til å gjøre det!! Det er utrolig behagelig å kjøre med.. dette er ikke en bil som skal herjes så alt for mye med uansett.. kickdown er en opplevelse... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D

 

Pen bil! Selv om ikke jeg heller liker den fronten, så liker jeg den bilen der ja! Ser jo meget bra ut :thumb

 

takk takk!!! etter å ha lett i 3-4 måneder var dette ett godt kjøp mener jeg... var mange som hadde ringt på den og 2-3 som kunne kjøpe den dagen etter.. hehe...

Først til mølla!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte forresten spesielt godt interiøret, er det orginalt 740? Kan liksom ikke huske og ha sett det før..

 

Er helt orginalt 740 turbo delskinn ja!! i meget god stand.. eneste som ikke er org. er cd spiller og høytalere.. hehe skal forøvrig oppgraderes når tiden kommer..

er inne til førstegangstjeneste nå så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår