Gå til innhold

740 Turbo -90 (Ny radiator 9/5)

Ranger emnet

Aksel

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått montert m90 kassa!

Den ble montert onsdag men fikk ikke luftet clutchen før på fredag! Clutchen er fremdeles ikke helt god.

Den frier ut helt inn men begynner ikke å ta før over halve pedalen er tråkket inn! Clutchen er ny og er rimelig sikker på at all luft er ute av systemet. Noen som vet om det er forskjell på 940 og 740 masterpumpe??

Bilder fra ombygging automat til manuell:

08042008001.jpg

Her forsvinner oljekjøleren til kassa..

08042008.jpg

Tada!

08042008002.jpg

Etter litt mer skruing falt denne ned :lol:

Trodde eksosen måtte ned men slapp det (takk, for den er sveiset)

08042008003.jpg

Og her sitter kjeksen/frisbeen

08042008004.jpg

Svinghjul satt på! Var nøye her så det skulle bli riktig. Dro til med riktig moment.

08042008005.jpg

Clutch på! Sentrering på øyemål såklart 8)

08042008006.jpg

Den smatt lett på :D

10042008.jpg

Mellomaksling på! Måtte skifte både fremre og bakre... Hadde ikke regna med det så måtte skaffe den også! Var helt sikker på at dette ikke var nødvendig!

10042008001.jpg

Slavesylinder...

Har ikke bilder fra pedaler eller spak men det kommer vel :D

Den startet på første forsøk også og kassa kjennes veldig bra ut! Ingen ulyder eller risting!

Ble en helt annen bil med en gang :D

Har fått på sommerhjul også men har ikke blitt noe bilde enda pga dårlig vær... Må få vasket den skikkelig først!

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med godbil : )Dritkult interiør i`n : )

kler bilen kjempegodt :D

Takk takk!:)

Interiøret er vel det mest ettertraktede orginalt til 740! Det er i bra stand så er veldig fornøyd med det! Eneste stolene er litt flate..

Har funnet ut at jeg trenger clutchpumpe som passer m90! Den jeg har er bare til m47/46...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Update!

Noen vårbilder:

HPIM0966.jpg

HPIM0973.jpg

HPIM0974.jpg

Ny slave som passer til mastern er på plass, så nå er clutchen som den skal!

Andre nye biter på bilen:

Skiltlys

Pedalgummi

Diodeparklamper foran

Pussa litt på kanten i hjulbua bak! Må ta mye mer slik at den kan senkes mer uten å skure!:partyon:

Skiftet radiator i dag!

Kjøpt på bcb...

Tok ut intercooleren med det samme for å tømme den for olje, men den var heldigvis tom! :D

Her ligger begge ute:

09052008.jpg

Tomt her gitt:

09052008002.jpg

Ny og gammel:

09052008004.jpg

På plass:

09052008007.jpg

Neste på listen er skifte av pakning på utgangen til oljekjøler fra sandwishen... Er en lekk der som irriterer og gjør at jeg må etterfylle olje litt for ofte..

Kommentarer?

(Sprenger vel muligens modemet til folk med alle disse bildene men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 months later...
Fin, Fin bil!!!

Takker:)

har du 90 mod må du bytte panser og ikke på 91-92 mod

Ja, er klar over dette.. Er i tillegg forskjell på grill og plast rundt grill!

Blir ikke skifte av front på denne med det første uansett.. Ikke det som står øverst på lista!

Ingen store update på bilen siden sist.. Ble knall med ny girkasse og har kjørt mye i sommer! Kommer vel kanskje nye ting ut over vinteren, kommer kun ann på penger egentlig. Studenter har ikke så godt betalt:shake

Skal se om jeg finner igjen noen nyere bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Va sinnsykt nice ride du hadde der, asså.! Har en helt lik modell sjøl, men den ser LITT verre ut kan man si:P Men eg har just kjøpt den då, så har ikke fått gjort noe særlig på den ennå, og det at eg ikke har noe skrusted og at det er vinter, gjør jo ikke ting bedre heller:P Håper bare den overlever vinteren, så eg kan begynne å fikse den opp skikkelig:) Men eg klapper høyt for din, den såg strøken ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider