Gå til innhold

gamp i b23at?. og diverse spørsmål.

Ranger emnet

volvo@gutten

Anbefalte innlegg

Låner denne tråden litt...

Jeg skal også bygge meg turbogasser motor nå. B21a. Den er helt org. og jeg skal ikke lade mer enn 0.5 bar. Trenger jeg turbobensinpumpe, eller holder det med org. pumpa?

Har en turbo fra en saab 900i turbo. Er den turboen enkeltlagret eller dobbeltlagret? Er en vannavkjølt sak.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke hvem som forhandler det jeg borsett fra merkeverkstedet.. Eneste jeg vet er hvor turboen kommer fra og at den passa på orginal 240 turbomanifold.. Er ikke noen måter man kan SE på turboen om den er enkeltlagra eller dobbeltlagra?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut på bildet som det er standard 240 manifoil fra et r-sportkit...

men du burde sjekke tilstanden på motoren før du fyrer den i gang.. Det at du ikke kan kjøre mere enn o,7 bar på en -at motor er bare tull, jeg kjører 1 bar uten problemer og den får bensin nok i massse vis. Men hva som er gjort er jeg litt usikker på.. Men du burde finne ut hva som som er gjort med din motor.

Den gir nok bensin i øyeblikk men flottørkammeret tømmes for fort til å kjøre med noe over 0.7 i annet enn korte øyeblikk..

Husker ikke om det var med TB03 turbo eller Saab T3 Gruppe A opplegg.. var på familiebilen på 90 tallet det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser faktisk ut som at du har b21 at og ikke b23...dette ser du jo fort om du leser på blokka.(har vertfall toppdeksel og svinghul fra b21)

og du har 240 røret som sagt ja.

vet du hvorfor denne motoren har stått der så lenge uten å blitt brukt? er vel ingen som bare hiver bort en turbomotor?;)

sjekket om turboen er i fin form etter å ha stått så lenge ute?

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser faktisk ut som at du har b21 at og ikke b23...dette ser du jo fort om du leser på blokka.(har vertfall toppdeksel og svinghul fra b21)

og du har 240 røret som sagt ja.

vet du hvorfor denne motoren har stått der så lenge uten å blitt brukt? er vel ingen som bare hiver bort en turbomotor?;)

sjekket om turboen er i fin form etter å ha stått så lenge ute?

er en b23at ikke b21. har sett etter hav som står ved siden av fordeleren . turboen var helt fin i fjord sommer men nå sitter den men den går antagelig vis fint etter noen dager i disel. ikke det att det er så stort problem å få tak i en ny eller da.han jeg kjøpte den av sa att han hadde kjøpt den for og ha den i en 240 han hadde en gang men så hadde han kjørt av veien og vraka den 240 n før han fikk satt i mottoren så da ble den stående.

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vet ikke hvorfor det har blitt byttet toppdeksel og svinghjul. ny turbo ja det kan bli aktuelt får se hvordan det blir med den som sitter på den først.skal hente den i morgen så den for nokk en grundig vask.så plukker jeg av gasser og turbo bunpanne og topdeksel for og se hvordan det står til med den.. skal først fyre den i bilen oxo kommer nye lagere pakninger og lakke ettervert

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gir nok bensin i øyeblikk men flottørkammeret tømmes for fort til å kjøre med noe over 0.7 i annet enn korte øyeblikk..QUOTE]

Det er ingen problemer på min, kan kjøre en god stund uten at det tømmes...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gir nok bensin i øyeblikk men flottørkammeret tømmes for fort til å kjøre med noe over 0.7 i annet enn korte øyeblikk..QUOTE]

Det er ingen problemer på min, kan kjøre en god stund uten at det tømmes...

hmm ok. men har nå fått hentet mottoren. og sett litt nøyere på turboen dete r en eller anna idiot som har satt en skru trekker inni den og bøyd 2 blader og akslingen ser skakk ut :(. faen til folk som ikke har peil på hva di driver med:@

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider