Gå til innhold

gamp i b23at?. og diverse spørsmål.

Ranger emnet


volvo@gutten

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke noe over 0.7 bar grunnet for lite bensintilførsel.

uten cooler bør du ikke lade så mye som 0.7 heller pga temperaturen som fører til tenningsbank ganske kjapt.

 

Synes 0,7bar er for høyt også jeg..

Hvis det er orginal motor hadde jeg ikke våget meg over 0,5bar..

Selv med cooler.!

Det er ikke å anbefale over 0,5.!

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken bil du skal ha denne motoren i? er den helt org?

 

har akkurat samme motoren;)

 

 

skal ha den i den røde jag har bilde av i avataren. tror den er helt orginal . men blir jo ``efektanlegg`` da.og green filter. er den første turbo mottoren min så. fordeleren må den komme fra turbo oxo?

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke fordeler fra turbo nei... står vel fordeler på den?

 

ang. dette med trykk så legger du bare på 2 toppakninger så kan du kjøre opp i mot 1kg trykk vil jeg tru.

 

wastegaten er nok innstilt til org. trykk og d finner du jo fort ut når du fyrer opp og ser på måleren...så trenger vel ikke å slakke staget om ikke du er veldig usikker

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mottoren har stått i sirka 5 år under ei tre kasse . og jeg tror det er 740/940 grenrør på den. nei mangler ikke fordeler men jeg gidder ikke og drive å koble og styre med tenninga når jeg har stift tenning i bilen.jeg har aldrig i hele mitt liv skrudd turbo mottor jeg så jeg er temlig ny på det med trykk og sånn. trukk måleren skal bare kobles på insuget?. alle dela er på mottoren untat downpipe.pensinpumpe. trykkplata på svinghjulet.intercooler.oljekjøler. var det jeg så var borte

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay...trykkmåler på innsuget ja.

 

740/940 er dog 2 forskjellige rør... 740 er mer firkanta enn 940 og vil tru du har 740.(d som sitter org.) er mulig at d er halvgiver istedenfor stift(er vertfall d på min at) men trenger ingen endringer med ledningsnett for at dette skal fungere mener jeg.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som dete r ei slags spole nedi fordeleren.

bilen min er en 79 modd. og jeg har laget det meste av lednings nettet selv for jeg bytta fra b21e til b230k med a gasser. slenger ut noen bilder av mottoren jeg så kansje du ser åssen grenrør det er.

 

mitt219.jpg

mitt218.jpg

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke fordeler fra turbo nei... står vel fordeler på den?

 

ang. dette med trykk så legger du bare på 2 toppakninger så kan du kjøre opp i mot 1kg trykk vil jeg tru.

 

wastegaten er nok innstilt til org. trykk og d finner du jo fort ut når du fyrer opp og ser på måleren...så trenger vel ikke å slakke staget om ikke du er veldig usikker

 

Snakker du om å frese 1bar på den motoren?

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er wastgaten er satt opp orginalt fra volvo er den på 0,48bar..

 

ok men. men med tanke på att mottoren har stått noen år og pakniger og sån er dårlige så hadde det vel vært best om den ikke har noe trykk i det hele tatt?. reiner med att mottoren blir overhalt etter vert

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut på bildet som det er standard 240 manifoil fra et r-sportkit...

 

men du burde sjekke tilstanden på motoren før du fyrer den i gang.. Det at du ikke kan kjøre mere enn o,7 bar på en -at motor er bare tull, jeg kjører 1 bar uten problemer og den får bensin nok i massse vis. Men hva som er gjort er jeg litt usikker på.. Men du burde finne ut hva som som er gjort med din motor.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår