HeDEviL Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Hallo ! Dette som vist på bildet skal rustbehandles og lakkeres, den "blanke" platen skal hvertfall lakkeres i bilens farge og stephjulsrommet skal lakkeres i sort, hvordan skal jeg få vekk rusten før lakkering og hva skal jeg grunne med? Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeDEviL Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Hmmm... Hjelper å legge ved bildene... Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeDEviL Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 En til : Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Denne rusten ser ikke farlig ut på bildet. Stemmer det? I så fall ville jeg brukt en drill/vinkelsliper med grov stålbørste. Virker nesten som en slags sandblåsing. Fjern all rust pluss lakk i nærheten av rust for å unngå at rust har gjemt seg under lakken. Så ville jeg mattet ned også de rustfrie områdene som skal lakkeres med litt finere slipepapir, slik at ny grunning/lakk hefter ordentlig. Deretter vaskes området med tynner for å få vekk fett og dritt. Legg på coroless enten med sprayboks eller kost. Begge deler fåes i større male/lakkbutikker. Bare bruk coroless som grunning også på rustfrie flater med bart metall. Tilslutt lakker du. Sjekk at lakken ikke reagerer med Coroless. Det buker å gå bra. De aller fleste lakktyper kan kombineres med Coroless. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeDEviL Skrevet Oktober 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Takk for tips, er bare overflaterust ja, er ikke noe farlige greier, men liker det ikke fordet, går jo ikke an å se det til vanlig men jeg liker å vite at ting ser pent ut selv om det ikke går an å se det i det hele tatt :D:D Siter 91 200SX S13 Blitt prosjektbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Forlenger jo bilens levetid med mange år dersom man tar rusta i sterten. Er heller ikke dumt ifm annenhåndsverdien når du engang skal selge den. Jeg hadde forøvrig nok rust å ta av. Bygger hotrod av en 1934 modell Ford Roadster som hadde stått ute i skogen i mange år. Nå begynner den å bli rustfri igjen etter kveldsjobbing i 2 år. Har mer om det på hjemmesida mi: http://home.online.no/~staalgi/index.cfm Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg