Gå til innhold

Pimp my ride, episode 6x03

Ranger emnet

lokar1

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

85 000 kr for en jackhammer, hakke villa hatt den nei. For du kan legge til i alle fall prisen av 10 batteri + i alle fall forsterkere med en 10.000wRms og Dynamoer. De hadde nokk strøm så vidt jeg så. Og kassene så småe ut. Siden de var Prefab så tror jeg ikke de gjorde susen. Men det er en STOR og TREG sub som man ikke kan dra fullt petensial ut av i en normal bil. Flere mener, inklusive meg, at det er bare en show sub, den presterer jo ikke i det hele tadt.

Om jeg fikk valget av en Jackhammer og en 18" BTL fully loaded så ville jeg tadt FI BTL anyday! :D :phatyo

Heheh,ja den kan umuulig være værd så sykt mye.Men uansett,nå skal jeg nå se episoden iallefall =)Så får jeg se om jeg misliker den like mye som andre her :P

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør subben treg?

Kan være mye som spiller inn det. Det er stort cone area som skal bli flytta. Er ikke sikkert den har en bra driver. Så ikke akkurat ut som det var så stor magnet på dævelskapet. Du ser når han tar å "klapper" til subben. Den beveger seg med et lite puff. Tenk deg 22" med luftmotstand da!

Det er forskjell i treghet på størrelser, altså en 8" er mye mere med i rask musikk f.eks i motserning til en 15". If you catch my drift!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye som spiller inn det. Det er stort cone area som skal bli flytta. Er ikke sikkert den har en bra driver. Så ikke akkurat ut som det var så stor magnet på dævelskapet. Du ser når han tar å "klapper" til subben. Den beveger seg med et lite puff. Tenk deg 22" med luftmotstand da!

Det er forskjell i treghet på størrelser, altså en 8" er mye mere med i rask musikk f.eks i motserning til en 15". If you catch my drift!

Med en motor som er stor nok er ikke dette noe problem. Har selv testet 15" vs. 10" og 15" bærer ikke preg av å være tregere i det heletatt.

Det eneste du gjør her er å spekulere i at den har for liten motor, noe jeg egentlig tviler på med tanke på vekt og pris. Og ja, jeg er ikke imponert av jackhammer.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du gjør her er å spekulere i at den har for liten motor, noe jeg egentlig tviler på med tanke på vekt og pris. Og ja, jeg er ikke imponert av jackhammer.

Jeg bare sier det jeg mener, av det jeg har sett av den subben der. Greit nokk at den koster sitt, men selv om den koster i alle dyredommer betyr ikke at den nødvendigvis er av überSüper kvalitet i hax00r best i verden:P

Tviler på at det er noe annet en en sub til show. AC måler og bare å langt under 140dB på målingene sier sitt da.

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, vært borte og så ikke at tråden ble såpass stor.

Min kommentar er at dette egentlig vel er sinnsykt høyt? Sangen er en gammel rapsang med xzibit fra 90tallet, og sangen spilles ut med åpne dører i en svær lagerhall. Med stå stygge kasser til, så er vel da 136db jævlig høyt trodde jeg.

Enig i at prisen på jackhammer er stiv som faen, men etter hva jeg har lest av annerkjente tester så er kvaliteten såpass at prisen forsvares. Noen av dere som er negative, som har link til en test eller to som sier noe annet? eller sitter dere her på internettforumet og leker pro uten dekning eller erfaring for det dere sier? :P

Den største svakheten ved episoden er vel, at de ikke bytter motoren, duden sier jo i innledningen at den begynner å vingle ved maxfart som er neesten 55miles, det er før de putter inn all den vekten, den kan da ikke gå framover lenger :P

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommentar er at dette egentlig vel er sinnsykt høyt? Sangen er en gammel rapsang med xzibit fra 90tallet, og sangen spilles ut med åpne dører i en svær lagerhall. Med stå stygge kasser til, så er vel da 136db jævlig høyt trodde jeg.

Jeg skal bevise det motsatte bare på faen.

Enig i at prisen på jackhammer er stiv som faen, men etter hva jeg har lest av annerkjente tester så er kvaliteten såpass at prisen forsvares.

Absolutt ikke, finnes ikke en test i verden som forsvarer den prisen der.

Noen av dere som er negative, som har link til en test eller to som sier noe annet? eller sitter dere her på internettforumet og leker pro uten dekning eller erfaring for det dere sier? :P

Som nevnt, jeg må tydeligvis bevise det motsatte ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp videoen. Den spilte ja 130+++++ på musikk.

MEN på en audiocontroll og ikke en TL. Det vil si at det er en STOR forskjell på hva den EGENTLIG spiller.

Hva får deg til å tro TL måler noe mer nøyaktig enn AC? Er vel ikke så mange som tar produksjon av måleinstrumenter i denne bransjen så seriøst som AC, så ville vært rart om den måler mer feil i en eller annen retning enn TL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jackhammer er ikke verdt 85000 kr, etter min mening...(hadde ikke gitt 8500 kr for den engang)

kul å se på, og det er alt... fortsatt min mening.

det eneste jeg kunne tenkt meg å bruke den wooferen til, er å skrudd den opp på veggen og hengt hageslangen på...

136 db på musikk med med de greiene der, er laaaaangt ifra imponerende...

Når det gjelder Ac og Tl, så ER det stor forskjell.(iallefall når det blir brukt mic på ac.)..har begge deler, og har testa det....i panda`n skiller det ca 4 db på burp...på et annet system som en av gutta i (det gammle) teamet hadde, skillte det 12 db...Og Ac gir en "penere" score...

Når Tl kom i bruk på dbdragracing konkuranser, ble det sagt at det skillte mellom 6 og 10 db.(alle spillte lavere).. fortsatt på burp.

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jackhammer er ikke verdt 85000 kr, etter min mening...(hadde ikke gitt 8500 kr for den engang)

kul å se på, og det er alt... fortsatt min mening.

det eneste jeg kunne tenkt meg å bruke den wooferen til, er å skrudd den opp på veggen og hengt hageslangen på...

136 db på musikk med med de greiene der, er laaaaangt ifra imponerende...

Når det gjelder Ac og Tl, så ER det stor forskjell.(iallefall når det blir brukt mic på ac.)..har begge deler, og har testa det....i panda`n skiller det ca 4 db på burp...på et annet system som en av gutta i (det gammle) teamet hadde, skillte det 12 db...Og Ac gir en "penere" score...

Når Tl kom i bruk på dbdragracing konkuranser, ble det sagt at det skillte mellom 6 og 10 db.(alle spillte lavere).. fortsatt på burp.

Ok, men hvordan vet vi hvem som viser mest riktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvordan vet vi hvem som viser mest riktig??

Begge viser vel riktig på sitt sett.

men når de måler på hver sin måte, bør de vel ikke sammenlignes?

TL går jo på faktisk trykk, mens AC måler faktisk lyd eller noe sånt?

136 db med AC er ikke mye imponerende spør du meg. Selv om det er i åpent rom, med dørene åpne. Så dyrt anlegg bør kunne spille sååå mye høyere.

Spesielt med tanke på at måling med AC er "lettpåvirkelig" av ytre faktorer som fukt og temperatur.

MTX Jackhammer... Notting but show-effect.

Da hadde jeg lagt de penga til noe heeeeeeeeeeeeeelt annet!

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421