Gå til innhold

Pimp my ride, episode 6x03

Ranger emnet


lokar1

Anbefalte innlegg

Kan du definere forskjellen på trykk og lyd? Det kan ikke jeg, hvertfall... Høres ut som en dårlig unnskyldning for å kjøpe AC fremfor TL. :D

 

Enig med Spade i at størrelsen ikke har noe å si for lydkvaliteten (frekvensgangen og virkningsgraden, derimot...). Det har vi jo opplevd selv, pluss at Adire Audio har foretatt målinger osv for å motbevise påstandene om at masse har noe å si for transientrespons.

 

Og som Pål påpeker, hvem vet egentlig hva som er riktig av TL eller AC? At alle måler med samme standard er selvsagt en fordel, men tror ikke det er så mange som med sikkerhet kan si hva som stemmer. Ikke at det egentlig gjør noe, så lenge alle bruker TL (eller AC, men det skjer nok ikke når TL har blitt så veletablert).

 

Hvor mange ganger har man ikke hørt en bil som (tilsynelatende) spiller høyere enn sin egen, men måler dårligere resultat? Faseforskjeller fra lytteposisjon til vinduet og måleren i hver enkelt bil har mye å si, pluss alle de to millioner andre morsomme faktorene som noen av oss kødder og sliter med for å få på sin side i konkurransene.

 

Noe jeg ikke gidder, for øvrig. For lat. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tl er en trykkføler...

Ac er en mic måler/målesystem. på denne er det ikke nødvendig med mye trykk, for å få en høy score...

F.eks. Legger du begge 1 meter unna der du står, og skriker alt du orker så får du høy score på Ac. Men det gjør du ikke på Tl...

 

Hvem av de som måler riktig, kan diskuteres ja...men, skal det konkureres i dbdragracing så er det iallefall Tl som gjelder...Og det er det flere grunner til... som f.eks de værste bilene bunner mic`n.(pga trykket i bilene)Mener det sitter et stempel i mic`n, som "slår" i bunnen/bunner mic`n... da blir det en veldig høy og feil score.så var det Problemer med temp i micene.Da ble det feil score iallefall ifølge kalibratoren.Og selv etter kalibrering viste ikke micene lik score, når du monterte dem inn i sammebil og på et og samme burp.(det skal være likt med Tl).................Og står en å tuner på Ac og øker 3 db på den, så er det ikke sikkert at du spiller høyere på Tl..

 

 

Så min Oppfatning av de 2 målesystemene at Tl er mye mye mer stabilt og at det er et bedre målesystem... Iallefall hvis det skal være likt for alle som konkurerer...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du definere forskjellen på trykk og lyd? Det kan ikke jeg, hvertfall... Høres ut som en dårlig unnskyldning for å kjøpe AC fremfor TL. :D

 

Enig med Spade i at størrelsen ikke har noe å si for lydkvaliteten (frekvensgangen og virkningsgraden, derimot...). Det har vi jo opplevd selv, pluss at Adire Audio har foretatt målinger osv for å motbevise påstandene om at masse har noe å si for transientrespons.

 

Og som Pål påpeker, hvem vet egentlig hva som er riktig av TL eller AC? At alle måler med samme standard er selvsagt en fordel, men tror ikke det er så mange som med sikkerhet kan si hva som stemmer. Ikke at det egentlig gjør noe, så lenge alle bruker TL (eller AC, men det skjer nok ikke når TL har blitt så veletablert).

 

Hvor mange ganger har man ikke hørt en bil som (tilsynelatende) spiller høyere enn sin egen, men måler dårligere resultat? Faseforskjeller fra lytteposisjon til vinduet og måleren i hver enkelt bil har mye å si, pluss alle de to millioner andre morsomme faktorene som noen av oss kødder og sliter med for å få på sin side i konkurransene.

 

Noe jeg ikke gidder, for øvrig. For lat. :D

 

 

Vel, nå definerte jeg ikke akkurat forskjellen på lyd og trykk da. men for å gi en enkel forklaring på forskjellen på målerne.

I tillegg satte jeg det med spm etter, slik at jeg evnt kunne bli korrigert på utttalelsen.

Men hvis du synes det låter som en dårlig unnskyldning for å kjøpe deg AC i stedet for TL, så vær så god. Da spiller du i hvertfall tilsynelatende høyere. :assman I så fall kan jeg gi deg et godt tips. Fuktig luft! Da "spiller du høyt" da. :pisser:

 

At du er lat, ser man jo tydelig, når du ikke gidder å lese skikkelig hva folk skriver.

:well:

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår