Gå til innhold

stolt eier av 240. nå med lavkvalitetsbilder:(

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

jeg vurderer sterkt å kjøpe min tantes volvo 240GL. det er en 90 modell, med 2.3L motor.

bilen er 100% strøken, da den har gjennomgått service vært år siden -90. bilen blei også rustsveiset for 21000 kroner 2 år tilbake. årsavgift er selvfølgelig betalt.

noen som har en kommentar til prisantydningen på 20000? er dette en god pris?

kunne også gjerne tenkt meg litt info om motor og slike ting. evt noen ENKLE trimtips som ikke koster skjorta. feks filter og den slags!

eneste bakdelen med denne bilen er jo at forsikringa kostet 11000 på mitt navn :hvaskjera

men men. er jo just fylt 18, og vi ungdommer kjører jo som svin, det er vel berettiget da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sku likt å visst åssen motor- interiør, og anet utstyr men hvis den er så strøken ru antyder ville jeg kjøpt den

Er jo 90 modell, så da er det vel automatisk B230F i den... 116Hk.

Skaff bilder! ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

oi da. det var jaggu meg god respons på 20 min:)

ja ikke sant. bilen er veldig godt holdt. men tanta mi surrer litt:) så 21000 for rustsveising vill ejeg tatt med ei klype salt. tar det mer som en antydning.

har nok desverre ikke bilder enda.. skal opp til birkeland og prøvekjøre og slikt til uka. skal huske å ta med kamera da vettu:) er jo egentlig en bil og sikle over. hatt lyst på den siden jeg var liten skalk:)

jeg vet lite om utstyret da.. men det er 2 Hella lykter i grillen, disse vil jeg jo felle inn i grillen. det er vel ikek så stress?

når det gjelder interiør, så vet jeg ikke hvordan det er. du skjønner hun har aldri kjørt bilen uten setetrekk:) eller pels på rattet. så jeg går utifra at det er strøkent.

stemmer greit det med forsikring. jeg har ikke råd til å ha forsikring på meg sjøl. det koster 3000 på pappa:) gidder ikke betale 8000 i mellomlegg for å opparbeide meg bonus slik som forsikringsselskapet foreslo! rip off syns nå jeg:(

nei sant de men hadde vært gull om det var b230fx da

hva er sannsynligheten for at det er den motoren i en standard 240GL? jeg har ikke peiling på volvo, men håper jo på å opparbeide mest mulig kunnskap da:)

BTW: er det servo på denne bilen? og er det vanskelig å skaffe seg en sjalusi? ca pris ligger det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er servo ja... og fx motoren er nok ikke der. men derimot en b230f som vil si elektronisk innsprøytning. veldig bensingjerrig og god motor:)

ang. å legge lykter inn i grill så er ikke dette lov men den risken tar jo du.

har egentlig ikkje peil men, rekner med at du må finne brukt sjalusi til bilen din.( men blir vel en smule harry:) )

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke no FX motor i standard gl. Det med å få lyktene bak grillen er veldig enkelt og det er god plass. Servo er standard på den:) Veit ikke hvor lett det er å få tak i sjalusi.

Hvis den er rustsveiset for 21000kr, så må den vel ha stått parkert i saltvann da! hehe.. Men så lenge den er rustfri nå er vel det det viktigste:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

det var jo godt den var "bensingjerrig". sett for meg at jeg ikke har råd til andre tanken jeg:)

men laksetrappa må vel lakkeres RØD som resten av bilen da. lakken er ikke særlig falma heldigvis. kan jo komme å se på trappa, når jeg har fått meg lappen vel og merke. presterte å stryke på oppkjøringa med KUN en feil.

den har nok ikke vært parkert i saltvann:) levd på birkeland i heile sitt liv. hvis jeg kjøper den har jeg stjelt den foran mange rånere fra birkeland! haha. har vært en som bydde 27000 for den nylig. men ho ville selge den til meg så ho kunne komme å se hvordan det stod til med den. hehe.

men lykter i grillen? er det ulovlig? har jo sett mange som har de innfelt. men hørt om få som får bot. hva er evt bota for dette?

er det lett å få mer effekt ut av denne motoren eller? ting som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider