Gå til innhold

Min kjære golf III gti

Ranger emnet

hansfa

Anbefalte innlegg

Etter lengre tid har jeg endelig fått meg til å finne frem det gode kameraet og ta bilder av 3'ern min.

Bilen er en 97-mod 8V gti, ganske standard egentlig. Har hatt bilen siden mai 2006 og siden den tid har den fått ny girkasse, nye bremseskiver foran og bak, tåkelykter + veldig mange andre slitedeler.

På stylingsiden har jeg ikke fått gjort noe særlig (annet enn nye sommerfelger, klare sideblinkers, vr6-leppe og et beskjedent helsvart VW-merke i grillen)

Sånn fremover i tiden har jeg tenkt på nytt eksosanlegg, nye frontlykter/baklykter og emblemfri grill. Ellers vil jeg ha den mest mulig original/clean i utseendet.

Si gjerne hva dere mener :)

Vel, her er i alle fall min kjære:

Bilde0451.jpgBilde0481.jpgBilde053.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk plutselig for meg en dag at jeg skulle bestille nytt luftfilter, og vips lå det en lapp i postkassen omm at mitt nye K&N-filter var ankommet. Etter kort tid var det montert og det ble sinnsykt mye bedre lyd i bilen:D

Bilde483.jpg

Monterte også den slangen/røret som dere ser på bildet over for å få kald luft direkte på filteret. Slik ser det ut nede i fangeren (ved siden av hornet og defaen som vi sårt trenger her i Nord-Norge:)) :

Bilde484.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent utgangspunkt :)

Senk burde vel kanskje prioriteres? :P

Jeg har tenkt meg litt om i det siste, og jeg må innrømme at det er en god del finere med senk ja. Er fremdeles noe usikker på hvor lavt jeg bør gå, tror jeg trår litt varsomt til å begynne med.

Har tenkt på dempere/fjærer fra koni (eller eibach) som senker 30/30 eller 35/35; det er i alle fall en start!

Noen som har noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg litt om i det siste, og jeg må innrømme at det er en god del finere med senk ja. Er fremdeles noe usikker på hvor lavt jeg bør gå, tror jeg trår litt varsomt til å begynne med.

Har tenkt på dempere/fjærer fra koni (eller eibach) som senker 30/30 eller 35/35; det er i alle fall en start!

Noen som har noen erfaringer med disse?

Bra du skifta mening :D

Trenger ikke å senke så mye, blir betraktlig bedre med 30/30 eller 35/35!

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Her om dagen låste den høyre bakre bremsecalipteren seg (venter bare på at den venstre skal gjøre det samme etter hvert) og da ble det godt og varmt og røykfullt bake på høyresiden!

Etter hvert skal jeg bytte begge calipterne,men bilen er ikke så mye prioritert for tiden. I går skrudde jeg opp/av caliptern og pusset vekk rust og dritt, og smurte opp stempelet.

Da det er hull i gummien :spin rundt stempelet er jeg usikker på hvor lengen dette vil vare, men det holder nå en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider