Gå til innhold

Sparkle igjen "hakk" etter lister

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepps.. De har gjort en nydelig jobb der. Men de har vel plastsveisa, er litt usikker.. Har sendt han en pm så får vi se :)

Prøver egentlig bare finne et dugelig lim nå. Har funnet ut at jeg må nesten ha no plastprimer og. Få plast-lim som går rett på plasten, am i right? Den fra terason må man i allefall ha primer på..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, beklager jeg var en smule krass da :) For da vet du vel hva du snakker om.. Men sikaflex er jo elastisk, trodde dette var negativt i forhold til den helt stive sparkelen?

Må plasten grunnes eller no før man hiver på glassfibersparkel da?

Den plasten jeg skal legge nedi utsparringene, kan jeg ikke bare bruke de gamle listene? Trimme dem litt :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan trimme de gammle listene. Legg først godt med sikaflex ned, og lim fast listene, slik at du deretter sparkler oppå listene og ikke sikaflexsen. At sikalex er elastisk er bare bra siden den tetter bedre.

der det er rei plast må du bruke plastik primer. Aller helst burde du bruke plastikksparkel, den er mer fleksible.

Ps, du kan bruke 2K plastlim istedefor sikaflex, men da må du regne med at det koster myye mer :)

Jobba med en sånn fanger idag, og der hvor hullene er størst kan du bruke f.eks plastbiter til å holde imot mens du limer

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Ja høres greit ut.

Ja har sjekka en del på slikt 2k plastlim. Blant annet replast fra Würth. Dette er jo ett kjempeprodukt, men koster 1100,- på TILBUD for ett sett :) Hehe..

Jeg har allerede kjøpt både glassfiber- og fin-sparkel fra plastic padding. Har hørt mye skryt om dette.

Men hvor kan jeg få tak i plastprimer? Mulig jeg må ta med meg bitene ned til lakkerern å få han til å spraye dem i full fart..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider