Gå til innhold

Kutter på harde gasspådrag, har chip!

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

har endelig fått chipen eg bestilte til bilen, monterte den og starta opp, stilte opp turbo trykket til rundt 0,7-0,8+ men kutter på harde pådrag, går nogså reint er du forsiktig på gassen, uten kutting opp til 6000rpm+ har ein liten følelse om motoren får for lite bensin, men er bare noe som har slått meg. er de mulig at evt bensinpumpa er dårlig eller bensintryksregulatoren? noen som har hatt samme problem?

motoren er ein 90mod FT motor fra 740, ettermontert i ein 86mod 740tic

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått hørt at de kan vere dårlige plugger og pluggledninger, for har du dårlige plugger, so klare dei ikkje å tende skikkelig på høgt trykk..har aldri selv byttet pluggene osv, handla også blant annet bensinfilter,justerbar BTR og adapter for montering av uorginal btr..plugger og evt leddningene blir kjøpt seinere i dag...satser på de er pluggene som er dårlige=)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har samme kuttinga som meg, så er det nok BTR'en det er snakk om.

Når turboen lader skikkelig, så plutselig kommer et tenningskutt?

Slik er min hvertfall. Jeg har ikke chip, men jeg har helt nye plugger og ledninger.

Hvor får jeg kjøpt justerbar BTR?

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har samme kuttinga som meg, så er det nok BTR'en det er snakk om.

Når turboen lader skikkelig, så plutselig kommer et tenningskutt?

Slik er min hvertfall. Jeg har ikke chip, men jeg har helt nye plugger og ledninger.

Hvor får jeg kjøpt justerbar BTR?

ja oki, adapteren bestilte eg på lysakerbil, justerbar BTR på kimmit-sport, eller mtsautoparts

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider