Gå til innhold

Forsterker spørsmål

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting med dette forsterker greiene. har to subber som jeg har fått beskjed om at må ha minst 1000wrms forsterker. begge subbene er på 4Ohm står det på dem.. Når jeg ser på forsterkere står det f.eks slik:

Spesifikasjoner:

»1200W RMS

»4ohm: 300W x 2

»2ohm: 600W x 2

»Brokoblet 2ohm: 1200W

»Frekvensomfang: 10Hz-50kHz

»Dimensions: 545 x 275 x 62mm

»Avsikret:3x30A

Kan jeg da bruke denne forsterkeren eller er den egentlig bare på 300watt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt er Soundmagus X3200 en bra amp.Billig er den også.Hvilke subber har du? Mulig den du har duger også,hvilket merke er den du har??

Er rockford T1 10" dobbelspola 4 Ohm.. Den jeg har fra før er en 4 kanals som jeg har tenkt å bruke på frontsettet og hattehøyttalerene. så må ha en monoblokk uansett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rockford T1 10" dobbelspola 4 Ohm.. Den jeg har fra før er en 4 kanals som jeg har tenkt å bruke på frontsettet og hattehøyttalerene. så må ha en monoblokk uansett;-)

Oki,uansett så er det lurt å kjøpe den Soundmagus'en siden du slipper å kjøpe større blokk på lenge om du får tak i den =) Er jo også en fordel både for deg å subbene om du drar dem helt å fullt ut :) Det gjør du nokk helt sikkert med den,kansje ikke med den du har,men trur nokk du vil få trøkk med den du har å ja :)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki,uansett så er det lurt å kjøpe den Soundmagus'en siden du slipper å kjøpe større blokk på lenge om du får tak i den =) Er jo også en fordel både for deg å subbene om du drar dem helt å fullt ut :) Det gjør du nokk helt sikkert med den,kansje ikke med den du har,men trur nokk du vil få trøkk med den du har å ja :)

ja men fikk beskjed av dem på bilradiospes at jeg ikke måtte kjøre dem på forsterker mindre enn 1000wrms for da kunne jeg brenne spolene...?? men du mener asså at denne soundmagusen bør funke bra som faen? bare litt dumt at komplett ikke får den inn før 24.05.07:fuckme2: men hvordan skal jeg koble elementa med hverandre og på forsterkeren da?:drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har nå endelig fått meg ny forsterker og subber som skal bak i vectra'en, men trenger litt tips og hjelp. Jeg har fra før frontsett og hattehøytalere som jeg skal kjøre på en 4 kanals forsterker så det er greit, men når jeg kal koble opp monoblokka og subbene trenger jeg litt hjelp.

Monoblokk: http://www.carreview.com/mfr/rockfor...8_1806crx.aspx

Subber 2 stk: http://www.rockfordfosgate.com/produ...en_US&p_status=

Så her trenger jeg egentlig hjelp til det meste =) Hvordan jeg skal koble det for å få best mulig lyd og hvor store kabler jeg trenger til dette og om det er noe annet jeg bør gjørde/ta hensyn til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider