Gå til innhold

Neonlys - bruker de mye strøm?

Ranger emnet

StreetCar

Anbefalte innlegg

Følger med en 9000 volt transformator.

4 neonlys, 2 lange og 2 korte under bilen. Bruker de mye strøm? Når motoren er av og batteriet ikke lader. Noen som vet? Noen som har neonlys? Hvor lenge kan den stå på å (for show)? Har et helt nytt og bra batteri!

Og hvordan skal jeg feste ledningene på understellet da? De som har neon, hva har dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by StreetCar

Følger med en 9000 volt transformator.

4 neonlys, 2 lange og 2 korte under bilen. Bruker de mye strøm? Når motoren er av og batteriet ikke lader. Noen som vet? Noen som har neonlys? Hvor lenge kan den stå på å (for show)? Har et helt nytt og bra batteri!

Og hvordan skal jeg feste ledningene på understellet da? De som har neon, hva har dere gjort?

Jeg har ikke neon, og kommer sikkert ikke til å ville ha det heller, men du kan jo feste ledningene med strips, først legge de inni sånt lite rør ellerno? pass på å lage hull, slik at vann kommer ut. Eller du kan forsøke å tette 100%, slik at vann ikke kommer inn:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står hva den leverer av ampere så vet du straks svaret.

Eller watt;)

Strømmen I er lik effekten P (watt) delt på spenningen U (volt)

I=P/U

(kunne ikke dy meg; driver på elektro;) )

rart det ikke står noe om pri/sec spenninger og strømmer på den...

Står det noe på selve rørene da?

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

Eller watt;)

I=P/U

wow. hatt prøve i ohms lov denne uka? :D

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

Eller watt;)

I=P/U

hæhæ, jeg også... eller hvis han vet resistansen, så kan han jo bare ta Spenningen delt på resistansen!

I=U/R

:D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tenneren på Xenon-lys er det 20000volt, prøv å forklare det, men det funker jo.

Fra en sånn neon-transformator er det en skikkelig høyfrekvent summing, så det er klart at det skjer en voldsom utladning inni den boksen.

Har montert et sånt neon-sett før og har bare ett bra tips, i skjøter på kablene, gjør det skikkelig og ikke la det være mulig at de kan bli våt, så slipper du å krype rundt på bakken og prøve å finne feilen når sikringene begynner å ryke.

audifemmer 4ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audibils4

i tenneren på Xenon-lys er det 20000volt, prøv å forklare det, men det funker jo.

Fra en sånn neon-transformator er det en skikkelig høyfrekvent summing, så det er klart at det skjer en voldsom utladning inni den boksen.

Har montert et sånt neon-sett før og har bare ett bra tips, i skjøter på kablene, gjør det skikkelig og ikke la det være mulig at de kan bli våt, så slipper du å krype rundt på bakken og prøve å finne feilen når sikringene begynner å ryke.

Vet hvordan det er, var derfor settet mitt gikk til hælvete...

Brukte strips til å feste alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Vet hvordan det er, var derfor settet mitt gikk til hælvete...

Brukte strips til å feste alt.

Åkey? Så det ble vått og ødelagt?

Shittameg da... 9000 volt tranfsormator. Hvordan i huleste skal jeg koble til dette uten å få flere tusen volt i meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by StreetCar

Åkey? Så det ble vått og ødelagt?

Shittameg da... 9000 volt tranfsormator. Hvordan i huleste skal jeg koble til dette uten å få flere tusen volt i meg?

Hadde mye problemer med det og virka bare en kort tid. Hadde tenkt å fikse det skikkelig over vinteren men "slapp" det.. :(

Går bra så lenge du kobler alt riktig. :rolleyes:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider