Gå til innhold

Emilhetty's Volvo 245 som er vrak

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde et lite uhell her for et par uker siden, da sto plutselig bakakselen 10 lenger over til høyre side.

Det som hadde skjedd, var at feste til panhardstage hadde bøyd seg helt. ligna litt på et trekkspill :P

DSC00164.jpg

DSC00165.jpg

DSC00166.jpg

DSC00185.jpg

Når dette skjedde så var det like før bilen ble hugd, var så mange som ikke trudde at jeg klarte å få det rett igjen.

Men vi måtte ihvertfall prøve å få det rett igjen.

Her har vi tatt av forsterkningene og retta feste.

DSC00191.jpg

DSC00190.jpg

DSC00189.jpg

DSC00215.jpg

Her har vi sveisa på noe mere solid forsterkning.

DSC00282.jpg

DSC00283.jpg

Etter at vi trodde vi hadde fått det rett så satt vi på tanken igjen, bytta motorfester da begge di gammle var rivd av.

Men så var vist bensinrøre som går opp av tanken så rustent at det hadde blitt hull i det. da var det bare å skaffe ny tankarmatur.

Men bakakselen sto forsatt ganske mye over til ene sia, ikke fult så mye som den gjordet, men for mye til at det var noe godt å kjøre med.

Så kom scrat med at jeg måtte lage justerbart panhardstag for å få bakakselen til å stå rett.

Og det gjordet vi, og nå står bakakselen rett igjen.

Her er det jeg kappa av

DSC00340.jpg

Jeg kan justere det fra 73-77cm.

DSC00343.jpg

DSC00346.jpg

DSC00347.jpg

Så nå er bilen på veien igjen, etter 2 uker med skruing nesten hver dag. alacocaina

Har ikke noen bilder av rusta som er tatt nå, men kan ta å slenge ut noen bilder når jeg kommer hjem.

Når jeg fikk bilen på veien igjen om onsdagen så måtte jeg burne litt.

Her er film fra det:

Di bakdekka jeg satt på skulle jeg egentlig brukt å kjøre med fram til jeg fikk kjøpt meg nye felger og dekk.

Men bare på den spinninga på filmen så var dem blanke :D

Skal handle meg nye felger nå, men er litt usikker.

PT Boost 7,5 x 17

pt_boost.jpg

BM Adria 7 x 17

57108ec0-8ee1-4407-9a78-742b69f221d.jpg

Det blir nok en av dem 2. Hva syns dere?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en K-kam til den motoren. funker meget bra Til K motoren, så får du merkbart mer fres og en turtallsvillig motor. (Har prøvd ja)

Kan faktisk hende at jeg har K-kam. Hvis det er K-kam som sitter i 530 toppen som står på 230F motoren!?

Kan sjekke det når jeg kommer hjem, og hvis det er K-kam så får jeg nesten sette den i, og satse på at du veit hva du snakker om:naaaws

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en a kam som sitter der.. hjelper litt det også. T-kammen som sitter i k motoren orginalt er så utrolig slapp at alt hjelper omtrent. Volvo solgte org trimkit til K-motoren som bestod av en VX-kam og dette gav 130 hk.. K-kammen gir ennå mer..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusta er så og si borte, ved reservehjulsbrønnen på venstre sia er det ikke mere rust. er bare et lite hull på høyre sia. hakke orka å legge ut bilder ennå...

det er bra..:) legga ut bilder snart da :P

1987 Volvo 745 tic(bremsa 235hk @ 0.8bar)b230et m/fk råder og b234 stempel, lh2.4, kappa Lesjöfors, bsr chip, 3" fra turbo med en demper, k&n filterinsats, turbotrykk @1.2 og btr: @ 3.2 =)

(X)1995 Volvo 850 stv 2.5 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg.. Skal du gjøre noe med motor/understell? Evt ny lakk?

Takk takk.

Foreløpig så skal jeg bare beholde den som den er, Skal gå siste året på videregående etter sommeren. og som di fleste sikkert veit så har man ikke så veldig god råd når man går på skolen.

Den slappe 200k motor forblir i bilen, tenkte jeg skulle få tak i 5trinns girkasse.

Så får jeg se når jeg begynner som lærling og kanskje får litt mere penger om det ikke blir turbo motor da, hadde vært litt moro.

Men det spørs bare om bilen holder så lenge, den må jo brukes :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge ut noen bilder av rusta som er borte da, siden weiru`n maste om det.

Her er det før vi gjordet noe.

DSC00217.jpg

DSC00218.jpg

Her er det etter at vi har sveisa på ny plate og lakka med zink spray.

DSC00300.jpg

Fant ut at det kanskje kunne bli litt tøft med svarte hjulbuer, så dem blei svarte i dag. legger ut noen flere bilder i morra.

DSC00372.jpg

DSC00374.jpg

DSC00375.jpg

Et par bilder fra Esso på kongsberg om lørdagen. har fått satt på snowcap der.

DSC00350.jpg

DSC00349.jpg

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var ikke så dårlig det da med B200K motor :P Hehe

Den går ikke så ille som alle tror at den gjør. Holder fint følge med folk som kjører 230K.

Var litt kjipt at jeg ikke klarte hele da, er sånn at jeg lå ganske breit også plutselig så gikk bilen bare rett fram. så da var det bare å få sparka clutch og få den breit igjen ;)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går ikke så ille som alle tror at den gjør. Holder fint følge med folk som kjører 230K.

Var litt kjipt at jeg ikke klarte hele da, er sånn at jeg lå ganske breit også plutselig så gikk bilen bare rett fram. så da var det bare å få sparka clutch og få den breit igjen ;)

nei de gjør ikke det så lenge gassern er i orden, bare vent til den begynner og kødde ,da sier du nok ikke det samme:P

ja skjønner, så det på filmen:P ja hehe ;P

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider