Beinet1 Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Hei! Er det noen her som vet hvilket tiltrekkningsmoment som skal brukes på sentermutteren til drivakselen på en Ford Courier/Fiesta -93? Jeg byttet hjullager framme på denne bilen for noen uker siden, men nå ser det ut som det nye lageret er på vei til de evige jaktmarker og. Lurer på om jeg har dratt til sentermutteren for mye eller om jeg har gjort noe annet galt ved monteringen. På ann igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 kommer litt ann på hvilket lager du har framme, hvilket moment du skal ha.... hvis du har 2 skråstilte lager, så skal de strammes til hjulet NESTEN møter motstand... hvis du derimot har 1 stor klump av ett lager, som er paralell med akslingen, ( en hylse) så skal du bare stramme til det du kan på det. beklager dårlig forklaring. Men! hvis du har koniske/skråstilte lager, leveres ofte disse uten lagerfett, så de må trykkes/smøres godt inn med noe kliss som er egnet til formålet ( biltema har) for å kunne brukes til noe som helst. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Fant ut av det... 205-235Nm.. Skal med andre ord draes til en driter i buksa. Lageret består av to koniske lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg