Gå til innhold

Min stappfulle harddisk døde idag :(

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna idag, fordi i ettermiddag mens jeg satt ved PC'n så begynte harddisken min å lage stygge lyder...

Den samme lyden fikk jeg for en stund siden, og da slutte plutselig den ene partisjonen/delen av disken å fungere.

Og idag ordnet jeg med reklamasjon på disken, og bestilte meg en ny større. Og like etter det var gjort kom den fryktede lyden igjen. Da viste jeg hva som var på gang og ble straks ganske forbanna. Jeg prøvde å la pc'n stå på (siden ting fortsatt fungerte sånn halveis) men til slutt klikka det og maskina starta på nytt. Og da var det hele over... windows vil ikke loade lenger, den vil ikke lese fra disken engang :(

Så hvis jeg har hatt totalt uflaks, så er hele disken uleslig, og ikke bare windows partisjonen...

Jeg har selvfølgelig ikke hatt noe CD-R-plater i det siste...

Så det betyr i tilfelle slutten på:

-ca.12GB med DivX filmer og 4GB med bilfilmer :mad:

-ca. 6GB med musikk :mad:

-noen hundre MB med bilder :mad:

-maaange timer med Photoshop arbeid :mad:

-flere dokumenter og sånnt :mad:

-lagrede email's med passord, viktig info og den slags :mad:

-+++++++++ masse dritt

Sånnt hjelper lite på humøret mitt når jeg tenker på alle timene jeg har brukt på diverse.

Så da kanskje det hjelper å klage litt og synes litt synd på meg selv en liten stund....

:mad: fucku :knob: knock :fire: :fuckme2: kebabåndes Devil anger2 violin

:( :( :( :( :( :( :( :( :(

jeje... life moves on... ellerno :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, send Hdd'en din til er data firma i lag med en ny Hdd og få de til å føre over det som er igjen av filer som er intakte, muliig det er noe spm fortsatt kan berges, jeg hadde Hdd krasj engang og da sendte jeg den bare til en kamerat som jobber i it firma og han fikk ut det meste i bra stand.

Hvis du ikke kjenner noen med utstyr som kan fikse det til deg så må du sikkert bruke et it firma eller noe, de vil sikkert ha noe for jobben dog...

Kan prove partisjonmagic, men det regner jeg med at du har prøvet :)

Lykke til :)

ps: har du scanna den for virus? finnes virus som destroyer Hdd's

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å redde innhold fra en cræsha harddisk hos et firma kan være usansynlig dyrt.. bare så du er advart :)

Når det gjelder eposter som er viktige å beholde gjør man følgende: sørg for at "leave messages on server" og "remove from server when deleted from deleted items" er krysset av. Da vil serveren alltid ha en kopi av de epostene du ikke sletter. Ulempen er selvfølgelig at man må passe på at man sletter mail etterhvert. Dette har reddet meg mange ganger :)

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ardous

hmm, send Hdd'en din til er data firma i lag med en ny Hdd og få de til å føre over det som er igjen av filer som er intakte, muliig det er noe spm fortsatt kan berges, jeg hadde Hdd krasj engang og da sendte jeg den bare til en kamerat som jobber i it firma og han fikk ut det meste i bra stand.

Hvis du ikke kjenner noen med utstyr som kan fikse det til deg så må du sikkert bruke et it firma eller noe, de vil sikkert ha noe for jobben dog...

Kan prove partisjonmagic, men det regner jeg med at du har prøvet :)

Lykke til :)

ps: har du scanna den for virus? finnes virus som destroyer Hdd's

Vet ikke hvor mye det vil koste å sende inn harddisken til sjekk.

Men spørs om jeg gidder det...

Har ikke Partition Magic , men jeg skal teste disken i denna pc'n nå for å se om det er noe liv i den overhode.

Da kan jeg jo prøve å sjekke den for virus også.

Er jeg heldig er den ene partisjonen i orden (med filmer musikk osv.) *krysser fingrene :D *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disken din er delt og du får til å bruke den, så er det nesten helt sikkert et virus du sliter med, var det som skjedde med min, fikk et virus som herja med den ene partisjonen og klarte å "gjemme" bort 1GB, hvis det er det problemet du har så er det bare å søke litt på nettet etter partition magic, det skal klare å fikse den i bra stand igjen :)

Lykke til :D

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider