Gå til innhold

Tror eg ha fått en uvenn no med nav RÅDEBANK:-(

Ranger emnet

Torbergsen

Anbefalte innlegg

En kompis av meg va innom ista...han syns det hørtes ut som eg har rådebank....kommer vertfall en lyd eg ikke lik fra inni motor...har ikke lagt merke te det før han sa det....han e ikke nå bilmekaniker akurat men litt peiling har han....kordan kain eg sjekk om det stemm? eventuelt hvor får jeg tak i nye råda og stempel? er en B230ft 94 model det er snakk om.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av toppen og vri stempel nr1 helt opp og litt ned. Så stopper du og prøver å presse stemplet ned for hånd. Klarer du å presse det litt før det stopper, er det rådebank på stempel nr1. Gjenta dette på alle stemplene.

Trenger forresten ikke være rådebank. Kan være ventilbank også. Evt noe annet som tar i. Er clutchen bra?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at noe inni clutch-huset har løsna. Opplevde på min at skruene som holder trykkplata hadde løsna, så plata hang bare sånn delvis inni der. Hørtes helt jævli ut. Men hvis clutchen din virker fin bortsett fra at den slurer, så har jeg knappen på rådebank/ventilbank. Sjekk ventilene først. Det er en smal sak å sjekke. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Sånt liker vi ikke... Vi får håpe det ikke er noe alvorlig.

mhm.....sku no kom en kar som hadd litt peiling innom hær seinere i kvell.....han som kjøp sørlig auto 240ien:P

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er rådebank, hører du det når motoren er uten belastning.

F.eks hvis du triller, og ikke gir gass, og motoren bare følger med sånn svakt.. Da skulle du kunne høre det hvis du har rådebank.

Skal også kunne høre det hvis du ruser motoren til ca 3000 rpm, og slipper.. Da kan lyden komme når motoren er på vei ned til tomgang.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg turtalet på 2-3 tusen og rus opp derfra, da skal det komme en forholdsvis sterk klakke lyd om det er rådebank... Da skal du høre det om det ikke er veldig lett bank..

Gjør det på varm motor, alle dissa volvoane banker jo i skjørtene på kald motor så du ikke forveksler lyden...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider