Gå til innhold

TurboTony sin Chevolvo 282 (Grp A Replica)

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke manuell? Det er jo litt gøyere for å si det pent ;)

jo ja, men man blir fort sliten i venstre foten med v8 manuell fordi den blir tong i lengden, ja seff det er masse + ting med manuell men det er ett par fine ting med automat, også er ikke selv noe fan av automat men på v8'ere så synnes deg det funker bra, fordi de kassene er solide som f og tar plenti med juling i forhold til mange andre automat biler. men denne bilen skal jeg beholde automat.

eneste kunne jeg vurdert ettervært og bytta ut selve skiftern, og til en litt mer kraftingere kasse :D

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn da har jeg begynnt med demonteringa på bilen og finni ut felere ting jeg bytter på og gjør om på litt får og få det til og se penere og gå bedere, kommer med litt mer detalj utover dissa dagene! :happyhappy:

Bilde0501.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da blei jeg ferdig med bilen i går fikk fiksa mye!

fant ut det ang, starten det var at de boltene som holder start'en på plass har liksom ett spor i seg for og holde den på plass sånn den ikke flytter seg, og det var i mitt tilfelle mitt prob, så den hadde vrid seg ut av plass så da kjøpte jeg nye bolter med spor i, så nå når jeg vrir rundt på starten så er en ikke noe lyd motsetning til hva den gjorde før.

også fikk jeg bytta retur slangen på kjøleveska fra radiatoen.

bytta bensin slange, bytte bremsekraft forsterke slange fordi den gammle var litt får kort og kom litt i klem, også byggde litt om på den kassa rundt vifta på bilen sånn at alt er 100% tight! fikk satt på forsterkining fjærer som tilhærer dette panseret. fiksa gasswieren fordi den var på vei til og ryke, å holder på med 242 stolen på bilen med og trekke den om sånn at alt inni bilen min matcher ! også tokk jeg ett bilde der fjelling har bilde av sin 242 måtte bare :partyon: godt og ha god bilen på veien igjen har kjørt fra masse "raske" biler haha pssss ;)

Bilde511.jpg

Bilde510.jpg

Bilde509.jpg

Bilde507.jpg

Bilde505.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det rareste jeg har vært borti en bedkjent av meg sa bare " jeg har bil av bilen din før den blei lakka " så varte jeg bare psss sikkert en annen bil, så fikk jeg filmen av han så stemmte det med gammle fagen, skilt nr og alt. så må nesten

legge denne ut å: han sa han filma den 29juli2006 i hallingdalen

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det rareste jeg har vært borti en bedkjent av meg sa bare " jeg har bil av bilen din før den blei lakka " så varte jeg bare psss sikkert en annen bil, så fikk jeg filmen av han så stemmte det med gammle fagen, skilt nr og alt. så må nesten

legge denne ut å: han sa han filma den 29juli2006 i hallingdalen

Heheh, høres bra sløv ut han fyren dah... "ta å rus den litt nå aaahhhh...."

:peace:

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider