Gå til innhold

TurboTony sin Chevolvo 282 (Grp A Replica)

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sleng opp bilde av motor romme?

Ikke så mye å se på der, det samme som alle andre.

Skal lagge ut noen bilder når jeg får bygget om til TPI med MS og fordelerløs tenning, men ting går treigt.

Står stort sett bare der, ute å lufter den en tur her på Råholt, når jeg klipper gresset(må ha ut bilen for å komme til gressklipperen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg godt i innkjøp av usa front lys igjen bare runde i steden får ganske spesiele lys jeg har leite litt etter en stund nå så nå ligger de hjemme, skal monteres etter helgen. har så mye og holde på med nå får gatebil helgen at jeg tar det bare etter helgen,

1612192-bilde1-dsc00688.jpg

1612192-bilde2-dsc00687.jpg[/img]

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blir vel 3 nå da ;)

Har letet lenge etter en akseptabel jeg også. Har stort sett stått i garasjen dette da.

Picture.jpg

Men på de runde usa-lyktene er vel fjernlyset innerst, og nær/kjørelys ytterst, slik at ved "normal kjøring" lyser kun de ytterste? Har du på fjernlyset her eller? Eller tar jeg feil nå kanskje

Hmmmm meget spesielle de frontene må jeg si, heh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepps da har jeg jo liksom begge deler + har kun sett en 242 i helle lande som har hadt det så er jævli spec ;) trur det blir bra!!! :)

Sikkert en grunn til det! :)

Offff du må ikke ødelegge 242`n med de fæle lyktene der asså!! Klarer ikke holde meg her :) Hallo, bilen er firkanta så det holder, da må den ha firkanta lykter. Med de der ser det ut som bilen er hjemmelaga og man har kjøpt 4 runde lykter og slengt på fra Clas Ohlson!?

Unntaket er de store single runde lyktene, de er tøffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en grunn til det! :)

Offff du må ikke ødelegge 242`n med de fæle lyktene der asså!! Klarer ikke holde meg her :) Hallo, bilen er firkanta så det holder, da må den ha firkanta lykter. Med de der ser det ut som bilen er hjemmelaga og man har kjøpt 4 runde lykter og slengt på fra Clas Ohlson!?

Unntaket er de store single runde lyktene, de er tøffe

hahaha magne det var da fært da og du hakka på den fronten, som sagt er det ikke noe jeg skal ha på bilen egentli, som sagt litt tidligere blir nok plasert på hylla hjemme så du kan ro'e deg 2 hakk ned nå. men den er utrolig skjelden så fikk jeg se får en fin pris så hvorfor ikke, blir det samma som når 242GT var sånn halveis ny og se var plenty av GT lepper og Griller og alle bare kaste de osv men de gror ikke på trær lengene, så er liksom litt mer samleobjekt den foronten, + man kan få lince lykter til de og xenon med angel eyes hehe samma med den firkanta også bare at det er 4kanta angel eyes bare med de 4kanta kan man få svart bakgrunn så blir nok det ;) kosta 5000,- får alt til alle lysa også er det orntli xenon og ikke sånn jalla bi-Xenon ;)

Og ang åssen de runde lysa, så lyser de på akkurat samma måte som de jeg har fra før av, Når alle lyser er det fult og når jeg kjører på vanlig kjøre lys er det de ytterste :boxing

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha magne det var da fært da og du hakka på den fronten, som sagt er det ikke noe jeg skal ha på bilen egentli, som sagt litt tidligere blir nok plasert på hylla hjemme så du kan ro'e deg 2 hakk ned nå. men den er utrolig skjelden så fikk jeg se får en fin pris så hvorfor ikke, blir det samma som når 242GT var sånn halveis ny og se var plenty av GT lepper og Griller og alle bare kaste de osv men de gror ikke på trær lengene, så er liksom litt mer samleobjekt den foronten, + man kan få lince lykter til de og xenon med angel eyes hehe samma med den firkanta også bare at det er 4kanta angel eyes bare med de 4kanta kan man få svart bakgrunn så blir nok det ;) kosta 5000,- får alt til alle lysa også er det orntli xenon og ikke sånn jalla bi-Xenon ;)

Og ang åssen de runde lysa, så lyser de på akkurat samma måte som de jeg har fra før av, Når alle lyser er det fult og når jeg kjører på vanlig kjøre lys er det de ytterste :boxing

Haha, ok. Ja morro å ha noe som er sjeldent..!

Bare for å rette litt;.. "Bi" er latin for "To", så når du har Bi-Xenon, har du f.eks Xenon i både nær -og fjernlys sånn som på 850`n :) Men det du egentlig mente med det var kanskje halogenpærer som utgir seg for å være Xenon, såkalte "Supah White Fly Killa Xenon Halogen Bulb 3000+" osv, hehe.

Har lyst på "Tri-xenon" jeg, Xenon i sprederne også. De er såpass små og med FF reflektor så det hadde ikke blendet. (Psssst jeg fyller 20 om 20 dager hvis noen vil kjøpe det til meg i birthday present :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var volvo'en ferdig pakka til rudskogen så måtte kjøpe

• STOL
  • SOVERPOSE
  • LIGGUNDERLAG
  • TELT
  • GRILL MAT
  • OSV

skal prøve på og komme inn på utstillinga, uansett vis dere ser en neger som driver og koser seg ved siden av 282'n så er det bare og komme bort og si "hei" ;)

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider