Gå til innhold

TurboTony sin Chevolvo 282 (Grp A Replica)

Ranger emnet


TurboTony

Anbefalte innlegg

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe hva tenker du på ? :D

 

HeiTony!

De var meg du satt på med i 244 V8 :-)

 

Jeg liker jo ikke noen form for styling, amerik front osv. på noen av Volvoene.

Derfor blir bilen din nå mye tøffere med Clean-look.

Så forresten en mannuell 6 trinns T56 som jeg har til salgs for 15000,- det kunne vært noe for deg gitt!

 

Mvh

Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiTony!

De var meg du satt på med i 244 V8 :-)

 

Jeg liker jo ikke noen form for styling, amerik front osv. på noen av Volvoene.

Derfor blir bilen din nå mye tøffere med Clean-look.

Så forresten en mannuell 6 trinns T56 som jeg har til salgs for 15000,- det kunne vært noe for deg gitt!

 

Mvh

Åge

 

hei Åge! godt å høre fra deg igjen!! ja helt enig med det med plast på volvo det er derfor det skal av og få Clean-look på den liker det best selv,

men jeg vil ikke ha en 242 som alle andres så det blir grp a utsende med farge og dekaler osv, vet det er mange som har lyst at jeg skal bytte ut kasse mi til en manuell, men blir nok manuell/automat kasse koster 10,000,- får en helt ny TCI Super StreetFighter kasse som tåler 600hk, jeg går heller får det!

 

men ja også tanke gangen har vært der, men de tåler mye de å også er det shift kitt på den så den er ganske rask og det er jo ikke noe clutch så det er bare BANG BANG i det gire som passer.

+ det er ikke egentli ikke lov med det manuell i pga dreimomente osv men får heller se etterhvert men nå blir det vaffal den kasse jeg går får.

 

ellers da åssen går det med bilen din?? du skal vel fortsatt beholde den? ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil.. Jeg oxo har ein 242. Hadde sikkert blitt pent med bross styling. Viss den passer da?

 

jaja det passer jo redt på det å! men vil ikke ha plast på den, eneste som skal være på den er gruppe a vinga vis ikke orginalt :cool:

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn!

Skal selge min gitt. Jeg må bare fikse div. småtteri først.

Var litt uheldig å knakk en drivaksel på 9"er`n, så jeg må få laget en ny. Har jo også en 940 turbo som jeg skal bruke på isen i vinter, gleder meg som en unge.

 

off synd å høre, ja har veldig lyst på en orntli vinter bil selv, men må vente til neste år er morro med med is bil ;)

men ang det med manuell kassa så må jeg bygge så mye om får og få det til og passe og kjøpe fra hydraulik clutsh til ny mellom aksel osv så tokk ett lite regne stykke så blei nesten 30,000,- bare får det tilsammen med kassa da, så dropper det ;)

 

men har du kjøper på bilen din eller?

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå stikker jeg over nyåre ned til sverige og får målt av alt på den bilen oppe og nede og til siden, fått ordna med sånn at jeg får finni ut farge koden osv, jeg skal ha det 100%

 

vil ikke ha noe jalla dekaler på den! så rigger meg klar til og dra snart over!

også må jeg ta enda mere bilder av den i alle vinkler, så må jeg finne ut ang den bannern i front rute om den er på innsia eller utsia av ruta. har send mail til museumet ang og få litt mer info om bilen når jeg kommer og litt andre ting så håper det går greit, skal måle av heise klossen de bruker på vinga, og side pipe ende studen de bruker å. ;) og mye annent å! må finne ut alt som jeg klarer!

 

så blir det snart en fin replica bil, det gnir meg også at det er v8'er men den blir ikke gjort om til turbo 4'er synnes det blir litt dumt siden den er godkjent med v8'er.

 

240gpa.jpg

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typ sette seg i bilen å se seg om igså å titte i under panser/koffert nærme eller bare bak sperringene bare du ikke er nær bilen nærme??;P

 

de sa ikke spesifik, jeg bare spurte og se og måle litt og gå litt over den osv og det fikk jeg lov til :) men og kikke under panseret og koffort trenger jeg egentli ikke har nok bilder av det, jeg må bare hovedsaklig måle av alt av dekaler på den og måle tilte klossen på vinga og noe andre små ting, og prøve og få enda mer info om den.

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang klasse, kjøres det i endel bakkeløp en "free for all" klasse, det er vel denne klassen bl.a gatebilgutta har kjørt i.

ev.t så kan du ta den over til sverige å få lisens på den der, da har du lov å kjøre i norge. vet ikke hvordan det fungerer med norske skilt, men.

vet at han som sitter med godkjenning av løpsbiler i nbf er rimelig sær, har bl.a nekta toyota corolla gr.h (svensk nasjonal klasse) å få lisens i norge, mens bilen har vært godkjent og kjørt mange løp med i sverige. aner ikke begrunnelsen, hørtes bare ut som om han ikke likte biltypen, eller noe...

ring nbf og få tilsendt komplett regelverk, er jo supernasjonal med motorer over 2.3 ltr, der bør den muligens kunne passe inn? er litt reglement med overladning.

få tak i regelverk, og bygg den etter det!

eneste kan være girkassa, muligens du må over på en manuell historie, finns jo brukte, renoverte sellholm og davidson sekvensielle kasser å få tak i, sett de mellom 12 og 30 tusen, nye er det vel borti 100 for noe sånt.

 

hvis ikke, kan vel ingen nekte deg å stille der det finns en "free for all" klasse, sålenge bilen har bur, slokkeutstyr, skikkelig stol/belte og alt det andre som må være med.

sørg for at alt du kjøper er fiagodkjent, og at bremser og sånt ikke er underdimensjonert, men får du godkjent detta av bt, bør det jo gå igjennom en tk før et bakkeløp.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang klasse, kjøres det i endel bakkeløp en "free for all" klasse, det er vel denne klassen bl.a gatebilgutta har kjørt i.

ev.t så kan du ta den over til sverige å få lisens på den der, da har du lov å kjøre i norge. vet ikke hvordan det fungerer med norske skilt, men.

vet at han som sitter med godkjenning av løpsbiler i nbf er rimelig sær, har bl.a nekta toyota corolla gr.h (svensk nasjonal klasse) å få lisens i norge, mens bilen har vært godkjent og kjørt mange løp med i sverige. aner ikke begrunnelsen, hørtes bare ut som om han ikke likte biltypen, eller noe...

ring nbf og få tilsendt komplett regelverk, er jo supernasjonal med motorer over 2.3 ltr, der bør den muligens kunne passe inn? er litt reglement med overladning.

få tak i regelverk, og bygg den etter det!

eneste kan være girkassa, muligens du må over på en manuell historie, finns jo brukte, renoverte sellholm og davidson sekvensielle kasser å få tak i, sett de mellom 12 og 30 tusen, nye er det vel borti 100 for noe sånt.

 

hvis ikke, kan vel ingen nekte deg å stille der det finns en "free for all" klasse, sålenge bilen har bur, slokkeutstyr, skikkelig stol/belte og alt det andre som må være med.

sørg for at alt du kjøper er fiagodkjent, og at bremser og sånt ikke er underdimensjonert, men får du godkjent detta av bt, bør det jo gå igjennom en tk før et bakkeløp.

 

1000takk får info'en om det, ja det virka sånn får meg å når jeg snakka med han synnes han var veldig vrang med meg ! men han om det.

 

men de bremsene mine er slisa og hulla foran og bak så regner med det går greit, men de kan ikke nekte meg og få godkjennt fullt bur i den oss NBF og da BT , vis jeg skal kunne kjøre i "Free For All" klassen, fordi det kunne vært akktuelt får meg da vis de lar meg få lov til og bygge det på den,

 

men den kassa jeg bestiller nå stax er Automat/manuell, det er jo en automat men den må bli gir't som en manuell fordi det er manuell ventil husing på kassa også er det shift kitt så den er bare og banke de gira du skal i, og den gjør det veldig fort.

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo gå inn på forumet på http://www.norsk-rally.com og høre med folk der, siden det er mange der som har mer peiling på dette enn meg.

men der gjelder det som oftes god forumånd osv, men det virker som om du har koll på akkurat den saken!

 

jeg går med samma saken i magan, er ikke helt sikker på om det blir 242(har en på hånda), 245 (har 2 stående) eller en 780 (drømmebilen...), resepten er uansett en v8 (ser mest på en m5v8'er) med bur og full pakke, seriøse hjuloppheng(rørbærearmer/øhlins/sellhom), ettellerannet multilink bakaksling, manuel/sekvensiell kasse, med skilt og nbf lisens.

men siden kone og barn, firma og kommende husbygging(med feit garasje!) tar det meste av tida, kan det nok fort ta en stund før dette blir realisert, iallefall i værstingsversjon.

245 med v8 er på tapetet, så det blir nok ikke så lenge til.

 

så jeg skal følge med på dine erfaringer.

 

vet det går en 240 i noen bakkeløp med 4x4 og turbo, ser litt hjemmemekk ut, men han får jo kjøre han, så mye er nok mulig. tror han får kjøre i supernasjonal, så om han har oppimot 2,8 ltr, og en turbokoefisient på 1,3 (regner + 1,3 ltr pr overlader) blir jo det 4,1 ltr, og 4x4 er jo ikke akkurat standard på 240.....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår