GoDevil Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Hei,har en 86 Camaro med den orginal 305 LG4-som er trimmet med bla andre topper/innsug/kam osv. Den orginale radiatoren sitter også i bilen. Etter bare 15-20 minutters kjøring er den på kokepunktet(på rødfeltet på org tempmåler). Dette skjer på vanlig landeveiskjøring i 80-90 km. Blir den orginale radiatoren for liten etter trimming,eller kan det være noe annet galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 blir radiatoren din varm da? kjent på den og slangene inn og ut på radiatoren. kan muligens være termostat Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Radiatoren kan være tett, termostat som ikke åpner, sjekka veske nivået på radiatoren? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Vedder på at du mangler leppen/spoileren som står under bilen foran. Eller at den er knekket eller skadet. Disse bilene får jo all kjøleluften opp fra undersiden og går varm uten. Jeg satt på leppe fra En Cutlass på den ene min når jeg monterte 502 i den.Den er nesten dobbelt så dyp som TA leppen.Subber litt i fartshumper,men tempen ble grei. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet April 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Hei,hvordan ser denne "leppen" ut? Bilder? Sitter den under/bakenfor selve frontkappa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 har hatt krøll med temp på min også, av akkurat samme grunn, leppa foran mangler... denne sørger vel for 70% av lufta til kjølesystemet eller noe sånt, har jeg inntrykk av. her har du for eksempel en.. lower front air dam deflector Denne sitter montert rett ned fra ramma som holder radiator osv... slik at den tvinger luft fra under bilen igjennom radiatoren.. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet April 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Se her ja! Denne mangler nok ja-kansje løsningen er så enkel! Hvilken vei skal vannpumpa gå foresten? Det er en 305 LG4 med AC-som er fjernet. Det er serpentin reim mellom dynamo-vannpumpe og veiv,så nå går vannpumpa samme vei som veiva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 andre ting å skjekke inkluderer hvorvidt vifteclutchen din fremdeles funker som den skal, osv.. hvilken vei vannpumpa skal gå husker jeg ærlig talt ikke. men mener min går samme vei som veiva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Den er innunder bilen, står vel omtrent under radiatoren. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Har aldri hatt problemer med varmegang uten den leppa... hverken med v6 eller v8 Har også kjørt uten hele vifta på 350'n min uten problemer med varmegang langs landevei i 80km +- Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Se her ja! Denne mangler nok ja-kansje løsningen er så enkel! Hvilken vei skal vannpumpa gå foresten? Det er en 305 LG4 med AC-som er fjernet. Det er serpentin reim mellom dynamo-vannpumpe og veiv,så nå går vannpumpa samme vei som veiva. Det skal vel monteres et hjul istedenfor AC-pumpa noe liknende dette: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-Chevy-GMC-Safari-Astro-AC-Delete-Bypass-Pulley-4-3-L_W0QQitemZ140110726639QQihZ004QQcategoryZ33543QQrdZ1QQcmdZViewItem På det serpentinsystemet jeg plukka av en 4.3 v6 for montering på min 350 så går vannpumpa motsatt vei av veiva i motsetning til vanlige reimer da de går samme vei. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 ok,takk for alle tips/svar. Har hvertfall bestillt ny radiator til og begynne med,da den orginale lekker når bilen er kald og er antagelig tett. Vannpumpa er ok,termostaten byttet til en kaldere en (70 gr) og termostatvifta fungerer. Så da gjennstår det og se åssen det blir med ny radiator... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Som sagt kan du bruke en leppe fra mange 80talls GM biler. Med enkel modifisering kan du ta fra Caprice,Malibu el. Kan jo lages selv også hvis man gidder. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 litt køddent å lage selv men, for bør helst være i fleksibelt materiale.. for å si det mildt så henger dingsen utsatt til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 ok. har hatt litt trøbbel med kjølinga på min også. har koblet den høyre el vifta til en bryter inne i bilen, men for å si det sånn, så står den på konstant på varme dager! også hvis det er litt små kjøring. så tror den plata skal på igjen! bra jeg så på forumet her for hadde ikke tenkt på att den kjørte lufta opp til radiatoren.! Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.