BMW_320i Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 litt OT. men er du fra gaupen i hedmark? Bor i hamar selv og kjører en blå 3.gen Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Hei,ja stemmer det. Bilen min er hellakkert rød-inkl lyktbrønner og skjørt. Ny radiator er på vei til min,også må jeg prøve å få tak i den "leppa" under. Bor en 2 hus ovenfor meg på Gaupen, han har en mørk rød 88 mod IROC-Z cab-veldig fin.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 ok. har kanskje sett den, var du i brumunddal sist tirsdag? (1.Mai) Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Den leppa bør en nesten bytte innimellom, for den er, som Camarogeddon sier, veldig utsatt og har en tendens til å bli bøyd bakover over tid (hvis den ikke går av). Da taper man mye kaldluft. Kan kjøpe dem nye på ebay for $20-30 (eks: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/82-92-CAMARO-Z28-IROC-RS-LOWER-AIR-DAM-DEFLECTOR_W0QQitemZ280110639884QQihZ018QQcategoryZ38658QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) Et midlertidig triks ved overhetings-problem for de som har AC, er å dra ut pluggen til trykkføleren på AC røret som ligger oppå rammevangen på passasjersiden (rett bak batteriet). Dette gjør at viften går konstant. Ellers kan man jo vurdere en kaldere termostat (+chip), selvom det er blandede meninger om hvor bra det er... ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZZTopp Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Jeg har samme problemet med min Camaro. fra 86. 305. Den blir fort varm og kan godt plutselig vandre helt til toppen av rødmerket, selv når jeg ligger i 90 km\t på motorvegen. Tenkte prøve bytte termostat, men når jeg leser her ang, den leppa, Så har jeg heller ikke den leppa, Men har den liggende. bilen er senka forran, så mulig derfor han forrige eieren tok bort leppa. men nå skal jeg jaggu prøve å få montert den på igjen. Sliter også med aut. choken.. må pumpe litt om morgenen for så å holden den igjen at par minutter før jeg kan begyne å kjøre.. Siter 57 Belvedere (Christine)Solgt 70 Dodge charger Solgt http://WWW.mb190klubb.com http://www.svensenfoto.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 Et annet alternativ hvis bilen er veldig senket er jo å lage luftehuller i fronten. Kan jo gjøres noenlunde pent. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZZTopp Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 da har jeg tatt borttermostaten, og montert leppa under. det hjalp littl, men blir fortsatt varm. Ser de har kuttet ut den orginale vifta og erstattet med en elektrisk en, og den starter litt for sent, Da er nåla på det røde. Så jeg kommer nok til å ha en bryter i bilen, å tvangs kjøre den når det passer. Ellers så sjekka jeg vannet i radiatoren, å det var glovarmt, men forran på radiatoren så var den så absolutt ikke varm.. Vet ikke hva det kommer av, ender vel med å prøve bytte vannpumpa. Kanskje radiatoren er grodd igjen.. men det var gjennomstrømmning i den. Bilen bare subber med den leppa, så jeg kommer til å skru den av og kappe den litt kortere.. subber i alle fartshumplene. Så det er ulempen med senka Camaro. Siter 57 Belvedere (Christine)Solgt 70 Dodge charger Solgt http://WWW.mb190klubb.com http://www.svensenfoto.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Kjøleproblemer er ikke morre. Først kjør en rens på kjølesystemet. Bytte termostat er lurt, kjøre uten er dumt da vannet går for fort gjennom radiatoren og den rekker ikke kjøle det ned nok. Sjekk vannpumpe og sirkulasjon i systemet. Få på den leppa uten koker Oldsen til fatter om sommere og så vidt jeg vet de fleste andre som skal ha denne da den gir MYE luft til radiatoren. Tett igjen eventuel åpning sprekk mellom front plate og radiator. Dvs det skal ikke være sprekk el åpning her da tar lufta snarveien og du mister kjøle effekt. Den som skjer er at lufta er for tung til og presse igjenom radiator da den gir motostand også tar lufta snarveien og begynner og sirkulere feil vei i når du kjører i litt hastighet. Dette pga sprekken mellom radiator og frontplate gir lufta stor hastighet når du kjører på landevei og skaper sug gjennom radiatoren feil vei. Lykke til med søkinga etter feilen. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZZTopp Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 takk for svar. Trodde i dag at toppakningen var gått, pga det kom endel vann ut av begge pottene, men noen adre sa at slikt hender hvis bilen har stått lenge. Hadde bilen på test hos Jens Petter Lindstrøm i dag, men tror de kun tok en trykktest på radiatoren. Å det var veldig høyt trykk, slangene er ganske harde,kun etter en bitteliten kjøretur.Vannet er varmt , men om man kjenner på radiatoren forran og bak, så er den kald..,.De på JBL ba meg ta ut en og en plugg for å se om en av dem er vasket rene, da er det toppakningen, men så langt har jeg ikke kommet, for det er pokker så trangt å sjekke pluggene. Trodde egentlig de sjekka radiatorvannet og eksosen i dag, for da ser de vel om pakningene er hele..Men de har vel bare sjekket trykket. :( skal ringe ned i morgen å snakke med dem.. hørte også med Morgan (tidl.ASP ) å han mente det kunne være radiatoren.. Han trodde ikke det var vannpumpa. I dag har jeg kljørt litt mer med bilen, å varmen er helt ok nå. Hender den nærmer seg det røde når jeg kjører på motorvegen, men når jeg står stille, så roer tempen seg, Det viser seg at vifta slår inn for sent, Den slår inn når nåla kommer på det røde. Så skulle hatt en annen føler, Den som er der nå, er ikke orginal. Kunne du tenkt deg å sett på bilen for meg? Bedre å betale deg litt penger en å sette den på verksted. Virker som du har endel peil , å jeg er takknemmelig for all den hjelp jeg kan få :) Da skal jeg få bestillt en ny termostat, hvor mange grader burde jeg ha da på den? Siter 57 Belvedere (Christine)Solgt 70 Dodge charger Solgt http://WWW.mb190klubb.com http://www.svensenfoto.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Ville dobbeltsjekket at du har riktig vannpumpe, altså en som roterer i riktig retning. Det er lett å overse i kampens hete, og det var jo et skille i løpet av 3.gen årene hvor de tidligere skulle gå samme vei som veiva mens de senere (88?-opp) går motsatt av veiva. Er ikke uvanlig at deleleverandørene surrer med dette... Ved bruk av feil pumpe får du overoppheting. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZZTopp Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Ok. Kjøpte i dag ny termostat. 90 grader.Skal sette den inn i helga. og kjøpte radiator rens,Så får vi se. Eksosen er målt og vannet er målt.Å intet tyder på at toppakning er gått, men for sikkerthets skyld skal jeg få bnyttet pluggene, Er en av dem vasket rein, så er toppakning gått. Må også få satt på ny temp.switch som starter tiligere 8vifta) for den slår inn alt for sent, Så frem til da lager jeg en bryter i bilen, å tvangs kjører den hvis det blir for varmt. Trykket i systemet er altfor stort.Slangene er ganske harde. Kan hende det hjelper å bytte radiator lokk :) Siter 57 Belvedere (Christine)Solgt 70 Dodge charger Solgt http://WWW.mb190klubb.com http://www.svensenfoto.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Ok.Kjøpte i dag ny termostat. 90 grader.Skal sette den inn i helga. og kjøpte radiator rens,Så får vi se. Eksosen er målt og vannet er målt.Å intet tyder på at toppakning er gått, men for sikkerthets skyld skal jeg få bnyttet pluggene, Er en av dem vasket rein, så er toppakning gått. Må også få satt på ny temp.switch som starter tiligere 8vifta) for den slår inn alt for sent, Så frem til da lager jeg en bryter i bilen, å tvangs kjører den hvis det blir for varmt. Trykket i systemet er altfor stort.Slangene er ganske harde. Kan hende det hjelper å bytte radiator lokk :) Hvis slanger på motoren er harde og varme men ikke registeret på radiatoren høres d ut som vannet ikke sirkulerer skikkelig. Bytt termostat og sjekk at du har rett vannpumpe men sørg også for og lufte kjølesystemet skikkelig ellers vill ikke vannet sirkulere som det skal. Ja sjekk også lokket på radiator/vann tanken ikke er tett. Hvis temp er ok i kø/rolig kjøring og for varm på motorvei har du et sirkulasjons problem vann el for lite luft gjenom radiatoren sjekk leppa under og tett rundt radiatoren. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 har du prøvd å borre ett lite hull på 2-3 mm i termostaten...det bruka å fungere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZZTopp Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 toppakningen er gåen... Skummer i radiatoren,og bobler, og kommer litt foktighet ut pottene bak.. Så er på jakt etter en annen motor nå.. Siter 57 Belvedere (Christine)Solgt 70 Dodge charger Solgt http://WWW.mb190klubb.com http://www.svensenfoto.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 selge hele bilen? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.