Gå til innhold

Når er det service på bilen min?

Ranger emnet

Crazy-Kid

Anbefalte innlegg

Se i servicehefte når sist service ble tatt. Mener å huske at det er innen 25 000 km fra forrige serivce (service 1/service 2) at du "må" ha den på service igjen.

Hva som skal gjøres kommer ann på om du skal ha service 1 eller 2.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en internett side der det står hva som må gjøres? Jeg har skrudd en del i mitt liv så trenger ikke sette inn bilen min på verksted for å få gjort service :P Mener å huske at det er 25 000 km siden service 2. Skifta olje og filter på bilen for noen dager siden.

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en internett side der det står hva som må gjøres? Jeg har skrudd en del i mitt liv så trenger ikke sette inn bilen min på verksted for å få gjort service :P Mener å huske at det er 25 000 km siden service 2. Skifta olje og filter på bilen for noen dager siden.

Nei, vet ikke om noen steder dette kan stå. Om du har gode engelskkunnskaper kan du jo gjøre et søk på http://www.e46fanatics.com der står det garantert ett eller annet sted :)

Du er sikkert flink til å skru osv. Men er du flink til å sette stempel i servicehefte boka? Det er selve stempelet som er av verdi når du skal selge bilen, ikke om du har gjort en god og grundig service.

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet ikke om noen steder dette kan stå. Om du har gode engelskkunnskaper kan du jo gjøre et søk på http://www.e46fanatics.com der står det garantert ett eller annet sted :)

Du er sikkert flink til å skru osv. Men er du flink til å sette stempel i servicehefte boka? Det er selve stempelet som er av verdi når du skal selge bilen, ikke om du har gjort en god og grundig service.

Enig der, men når jeg tenker på hvor mange kr man sparer på å ta hver service selv kontra verditapet på en bil uten servicehefte så er jeg faktisk usikker på hva som lønner seg.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Xplod, men det er ikke bare snakk om verditap heller. Er lettere for en som skal kjøpe bilen senere å gjøre en kjapp handel om servicehefte er strøkent. Det føler jeg iallefall. Punktlig fulgt servicehefte viser også en viss seriøsitet hos selger.

Men men, folk må gjøre som de vil. :) Service 1 tror jeg ikke koster mer enn 4000,- om det IKKE er noe som må fikses.

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Xplod, men det er ikke bare snakk om verditap heller. Er lettere for en som skal kjøpe bilen senere å gjøre en kjapp handel om servicehefte er strøkent. Det føler jeg iallefall. Punktlig fulgt servicehefte viser også en viss seriøsitet hos selger.

Men men, folk må gjøre som de vil. :) Service 1 tror jeg ikke koster mer enn 4000,- om det IKKE er noe som må fikses.

Varierer veldig på kjøper det der. Er bilen pen får man som regel solgt den, enten med eller uten servicehefte. Personlig har jeg nok tatt service på en bil med så lav km stand om jeg har hatt råd.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider