Gå til innhold

Montere antenne utan å bore hol i bilen, mulig?

Ranger emnet

ghost7

Anbefalte innlegg

Hei,

eg er no litt lei av alle mine cdar og ipoden kan godt få slappe av litt ein gong i blant når det faktisk finst ok radiostasjoner, problemet mitt er at bilen er utan antenne og eg har lite lyst å bore eit hol for å montere antenne. er ganske usikker på plassering av ei antenne også for at det skal passe inn. Bilen er ein lancia delta integrale

:

10.JPG

finst det antenner som ein kan montere skjult innvendig som fungerer tilfredstillende?

forslag?

takkar

André

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

eg er no litt lei av alle mine cdar og ipoden kan godt få slappe av litt ein gong i blant når det faktisk finst ok radiostasjoner, problemet mitt er at bilen er utan antenne og eg har lite lyst å bore eit hol for å montere antenne. er ganske usikker på plassering av ei antenne også for at det skal passe inn.

finst det antenner som ein kan montere skjult innvendig som fungerer tilfredstillende?

forslag?

takkar

André

få tak i antenne som du limer på frontruten er bare en tynn ledning helt oppe(under tak-trekket og evt a-stolpedeksel) de selges hos feks meca eller bilxtra vil jeg tro kjøpte min på meca men ikke fått prøvd den ennå

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve deg fram med en hvilken som helst antenne fra biltema eller lignende, og bare legge den inni bilen. det funker delvis, kommer ann på radiodekning der du er. antennen fungerer best når den er skrudd fast i bilen fordi den da bruker bilens gods som antenne og på en eller annen måte.. så du kan jo se om du finner ett skruehull av en eller annen sort å skru den fast i. hadde engang en combo som hadde veldig dårlig antenne. løsningen der ble en orginal antenne fra en micra, som bare lå bakom setet i bilen og funket knallbra. selv har eg nå en biltema antenne på ca 50/60cm som bare er trykkt oppunder dashbordet og stripset fast i noen kabler oppi der. men det er bare å prøve seg fram. antenner er ikke så veldig dyre. om du vil legge den på hattehylle eller i bagasjerom, så finnes det forlengelses kabler til antenne og. Lykke til :)

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. eg prøvde antenne E i bilxtra multimedia katalogen side 161 (Elektrisk vindus antenne) og monterte den under dashen slik du har gjort Cordoba dude. og den fungerer meget godt. Får inn kanalene i bra kvalitet og den elektriske forsterkeren utgjer ein stor forksjell gitt! glad for at eg slepp å bore hol utvendig i karosseriet :D

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider