Gå til innhold

4-kanaler til 2000 - 3000,-

Ranger emnet

Corepower

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå tenkt å anskaffet meg en 4-kanaler slik at alle høyttalere i bilen drives av forsterker.

Slik det er nå så mangler jeg forsterker til 6x9 høyttalerene bak.

Saken er vel den at jeg egentlig har bestilt en 4-kanaler fra Soundmagus på komplett som skulle komme 23.april, men den fristen ble utsatt helt til 24.mai igjen, og kan sikkert utsettes mer.

Så jeg tenkte da bare på om jeg kanskje skulle droppe den, og gå for en 4-kanaler av litt bedre kvalitet.

Tenker da en prisklasse mellom 2000-3000.

Kunne gjerne tenkt meg å kjøpe brukt, sålenge den ser noenlunde grei ut.

Er litt i tvil fortsatt siden jeg har ganske lyst på den soundmagus forsterkeren, så åpner for at noen kan komme med noen andre forslag. ;)

Forsterkeren skal da kunne drive frontsettet som er ett Infinity Kappa 6,5" komponentsett;

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=397

og ett par Rockford fnatic 6x9;

6" x 9" 3-Way Speaker

Swivel Tweeter

4 ohm Impedance

Butyl Surround

Titanium Plated Poly Cone

Power Handling (peak)-200w

Power Handling (RMS)-100w

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kraftig MbQuart 4kanaler til slags som er din for 2000 pluss eventuelt frakt. Mener jeg ga 7000 for den for et par år siden

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å vurderer sterkt den Dynabel BF0804 4-kanaleren.

Noen som har erfaringer med den?

Men en ting jeg er litt skeptisk til er om den vil kunne drive frontsettet og 6x9`ene optimalt siden den er på 4x80 rms watt, mens frontsettet trenger 90 rms watt og 6x9`ene trenger 100 watt rms.

Vil dette kunne gå bra?

Har nå kanselert bestillingen av soundmagusen ihvertfall, så ser etter det meste nå. Kan vel ikke gå over 3000,- i pris nå.

Må da i såfall vente på nok en lønning fra forsvaret. :p

Vil ha en forsterker som kan gi høy og fin lyd, men må vel betale litt for det og da. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at de er på maks 200 watt, og en kontinuerlig effekt på 100 watt.

Det vil da si at den bør få 100 watt fra forsterkeren kontinuerlig og?

Vet jo at det såklart fungerer fint om den får kun 80 watt også, men vil jo at de skal yte optimalt.

Men fins det noen måte å få koblet de 6x9`ene til 2 ohm?

De er nå på 4 ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glem detdu leser om watt bakpå høytalere,du vil bli forbaust over hvor god lyd du kan få med et minimum av watt...hovedsaken er at forsterkeren er av god kvalitet...

Audison SRx4 fås kjøpt for litt i overkant av 2000kr hos utvalgte forhandlere...burde gjøre jobben den;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel: bytta ut en sony xplod-ting på 4x150rms eller noe i den duren mot en Genesis på 4x50rms.

Genesisen spiller MYE høyere (og selvsagt penere da, noe anner er jo ikke å forvente når den koster like mye som 4 av sonyene.. :P )

PS: jeg ville kjøpt Doser_86 sin :) enkelt og greit! Får mye mer for pengene der enn du får hos noen forhandler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er på 100w kontinuelig betyr bare at du kan kjøre 100w gjennom de over tid uten at de skal ta skade om signalene er reine. Det har ingenting med hva de bør ha. Den forsterkeren som er i cdspilleren som skal være omtrendt 4x50 watt er omtrent 4x15watt ;) bare sånn at du ikke tror at om du kjøper en med 80 watt så er det bare 30 watt mer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider