Gå til innhold

Fjernstarter starter bilen, men den stopper etter 5 sekunder

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en GSM-alarm fra AVXperten i Danmark, med fjernstart både fra telefonen og fjernkontrollen. Men min Chevrolet Suburban starter, går i noen sekunder og stopper igjen. Jeg har koblet startføleren til bensinpumpereleet, så den skulle være grei. Jeg har latt være å koble den som på manuelt girede biler skal hindre start hvis den ikke står i fri, og ellers skulle også alt annet være i orden...tror jeg. Har noen en god idé til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan egentlig tenke meg at det mangler signal fra turtallsføler til alarmenheten...

fordi jeg regner med at den ikke vet at den har fått start, men at bilen IKKE får start...

kan det være noe i det ?

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke turtallsføler på den, men bare den nevnte kabelen fra bensinpumpereleet. Men jeg kan prøve i morgen med å tjuvkoble litt: en kabel jeg bare kobler til +12 V når bilen nettopp har startet. Kanskje den ikke få nok strøm fra det nevnte releet.

Men på den andre siden, hvis den trodde at bilen ikke hadde startet, ville den vel heller prøvd å kjøre startmotoren på nytt, eller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert... hvis motoren ikke starter, tyder det jo som regel på at det er en feil med motoren, og da er det kanskje like greit at det ikke går ant å fjernstarte bilen, men heller være der når det skal startes...

kabel fra bensinpumpereet.. jeg regner med at du har koblet denne sammen med strømmen til bensinpumpa, og ikke styrestrømmen til denne..

dette releet kan være av typen som kun trenger en impuls for å koble til, og holder av seg selv...

hehe, er da ikke helt sikker på om dette finnes, men med tanke på at så masse er styrt av mikroelektronikk i en bil, er jeg ganske sikker på at dette forekommer av og til.

er jo noen dager siden siste innlegg nå, så jeg håper du fikk til :O)

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider