Gå til innhold

Overhaling på topp..

Ranger emnet


240Racing

Anbefalte innlegg

Det kommer alt ann på hvor mye du gjør selv.

 

Skal et verksted gjøre alt blir det fort veldig dyrt, men om du kan demontere toppen fra bilen selv og demontere det meste på toppen + noe av overhalingsarbeidet selv så blir det mye billigere. Det mest prisgunstige må være at du demontere toppen selv og leverer toppen inn for å bytte/sjekke ventilstyringer, slipe ventiler + vakumtest av disse og planfresing av topp. Resten kan du gjøre selv hvis du har god greier på å skru bil. Det er vel en 20V VW/Audi 1,8 topp vi snakker om her? Hvorfor skal du overhale toppen? Registereimabrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med det er volvoen du prater om?

Primeraen har vell også 20v, men tror det vil koste deg alt fra 10-20000kr å få byttet alt av slitedeler/overhalt en topp på merkversted.

 

Vist du kan få tak i et komplett pakningsett til motoren din fra ebay, eller enn annen plass billig. Så gjør du det selv for ca 2500kr med pakingsettet og slipesett til ventilene.

Dette gjør du selv på 1dag uten kunnskaper, er ikke så forferdelig vanskelig vist du har allmenne kunnskaper og kan skru.

Porsche

 

 

x Honda crx

x Honda prelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du kan få tak i et komplett pakningsett til motoren din fra ebay, eller enn annen plass billig. Så gjør du det selv for ca 2500kr med pakingsettet og slipesett til ventilene.

Dette gjør du selv på 1dag uten kunnskaper, er ikke så forferdelig vanskelig vist du har allmenne kunnskaper og kan skru.

Har enda til gode å se et slipesett til topp som har med nye ventilstyringer...som mange topper trenger å få byttet,selv etter relativt kort tid. Og bytter man styringene kan man ikke bare pusse inn ventilene lenger,da må setene rettes..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

volvo skal ha 15-20k bare for å bytte topp-pakning på en slik motor.

 

Om de skal bytte vannpumpen, måtte de ha 3-4.000kr + deler..

Sier seg litt om hva du kan forvente her..

 

Greit nok, noen verksteder er billigere, men 10-20k som skissert ovenfor er neppe langt unna sannheten.

 

spørsmålet er om det ikke er bedre for deg å kjøpe en ny motor.

ps. kan være du kan finne renoverte topper på ebay, jeg fant til sekserene, totalrenoverte topper med 1 års garanti for 500$..

 

Men fremdeles er det jo en del utgifter på pakninger, nye bolter+++.. nærmer seg fort 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår