Gå til innhold

skift av blinklys forran på hovedlykta

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

Skal skifte blinklyset forran... glasset er knust. i en tidligere tråd skreiv jeg om blinklyset på skjermen, men viste seg å være blinklyset forran. får kjøpt nytt på mekonomen til 350 kroner. Da er det uten lampeholder, men er bare glasset som er knust, så trenger vel ikke lampeholderen?

Men spørsmålet mitt er om det er vanskelig å bytte, og klarer jeg å gjøre det selv, selvom jeg har veldig lite peil på bil. Skulle ha 600kroner for jobben på møller liksom...

Edit:

Bilen min er en 95mod, 1.8L, hvordan vet jeg om jeg skal ha lykter som passer til H1, H4 eller H7 ?

Mvh Espen Ruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pæreholderen har du.

lykta piller du ut med å presse et flatskrujern ned på en eller anne klips, å dra den forsiktig fremover. så vrir du på pæreholderen så den og pæra kommer ut av den løse blinklyset..

har ikke prøvd dette selv enda (har nesten samme problem=) men e regner med det er noe sånt du må gjøre da det har vært slik på alle mine biler...

eller finn noen som har peiling, det tar 3 min!

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ikke noen som har bilde eller noe av hvor klipsen sitter? jeg skjønner ikke hvor jeg skal finne det... er det bak lykta eller inni glasset? for hvordan finner jeg noe bak lykta? det er jo monstertrangt der? og om den er "inni" lykta, hvordan får jeg den på plass igjen? etterpå? skal jo ikke knuse glasset på den nye:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Endelig fått bytta... skjønte endelig hvordan jeg fikk løsna den:P Men fytti for et prodjekt å få på det nye! Lykta jeg kjøpte var jo såklart feil. Det var en Bosh lykt, og jeg har Valero lykter eller noe... Men etter litt spikking og kutting diverse steder glei den rett inn i spora på Valeroen;) Noen ganger føler jeg meg som en mekaniker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider