Gå til innhold

Mister effekt

Ranger emnet


Geir A

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snes det der hørtes ganske så normalt ut ja. Forskjell med og uten boks?

Sjekket du turbotrykket og hvordan det er?

 

 

Har ikke målt turbotrykket ennå.

Kan jeg bruke vag-com til det eller må jeg bruke en turbotrykkmåler?

Problemet skjer kun ved boks og ved full gass på 4. og 5. gir ved ca 3200 omdr - ca 120 til 140.

Var tilfeldigvis på tyske motorveier idag og om jeg hadde delgass så dro den med jevn kraft opp til ca 170 - 180 men ga jeg full gass da så mistet jeg all effekten.

Kan jo være boksen som lager problemet, har vært i kont dialog med importør og han har nevnt wastegaten som ett problem men den er vel utelukket nå.

Har lyst å prøve med en annen boks for å se om problemet blir borte - lite lysten på å kjøpe en ny bytteturbo for 6200 kr og problemet er der fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt turbotrykket ennå.

Kan jeg bruke vag-com til det eller må jeg bruke en turbotrykkmåler?

Problemet skjer kun ved boks og ved full gass på 4. og 5. gir ved ca 3200 omdr - ca 120 til 140.

Var tilfeldigvis på tyske motorveier idag og om jeg hadde delgass så dro den med jevn kraft opp til ca 170 - 180 men ga jeg full gass da så mistet jeg all effekten.

Kan jo være boksen som lager problemet, har vært i kont dialog med importør og han har nevnt wastegaten som ett problem men den er vel utelukket nå.

Har lyst å prøve med en annen boks for å se om problemet blir borte - lite lysten på å kjøpe en ny bytteturbo for 6200 kr og problemet er der fortsatt.

 

 

Du må nok prøve med et turbotrykksmeter for å få sjekket det enkelt ja. Diagnose hos verksted går visst også ann å bruke, men det koset jo ofte litt.

Prøv en annen boks du, hvis du ikke finner noe feil med trykket.

Tviler på at turboen er gåen.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan måle turbotrykket med vag-com.. Det er jeg 99% sikker på.. Gå inn på ross-tech.com å les i vei :) Jeg har sitti å sett gjennom alle de sensorne med bilen i gang og det er mange som det står bar bak, så vil tro en av dem er selve turboen, noe annet ville vel vært rart

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan lese av med vag-com. men når du er ute å kjører er det lettere å se på et turbotrykksmeter som gir utslag med en gang og slipper å stabilisere seg. i tilleg kan man holde øynene mer på veien enn på en pc-skjerm.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår