Gå til innhold

Får ikke lyd i org høytalere med pioneer spiller!

Ranger emnet

Allright

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet bil og skal hive over hele stereoen i den nye bilen. Bynte med å skulle koble opp cd-spilleren. Skal bruke de orginale høytalerne i første omgang da jeg ikke gadd å skru ut de jeg hadde fra den andre bilen. Problemet mitt er at jeg får F!(#& ikke lyd i høytalerne i biln. De funker som fy med den orginale spilleren. Strømmen og alt til den nye er ok, får den på men finnes ikke anntydning til lyd i høytalerne. Hentet et gammelt løst element og koblet på den nye spilleren og alle utgangene fungerte utmerket. Har en liten misstanke om at det displayet som sitter orginalt i bilen kan ha nen del av skylden !

Er en 1998mod omega B, med et såkalt BOSE sound system. var også cd-skifter på den gamle spilleren.

Ble kanskje litt rotete dette men.

Noen som har vært borti lignende ? Eller kan tenke seg hva som er galt ?

Postet samme greia på bilstereo forumet men ingen respons, så tenkte kanskje andre omega eiere kanskje hadde hatt samme problem.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det er bose anleg kan nok det ha mye si ja.

Sitter vel mulig noe slags forsterker styr på høytalera der om jeg husker riktig

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Audi med Bose, så sitter denne forsterkeren i bagasjerommet. De orginale VAG-spillerne driver som regel fronthøyttalerne selv, mens de i bakdørene, hatthylle og sub blir drevet at Bose-forsterkeren.

Disse har heller ikke ISO-koblinger, så man er nødt til å sile ut de ledningene som faktisk går til høyttalerne fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Audi med Bose, så sitter denne forsterkeren i bagasjerommet. De orginale VAG-spillerne driver som regel fronthøyttalerne selv, mens de i bakdørene, hatthylle og sub blir drevet at Bose-forsterkeren.

Disse har heller ikke ISO-koblinger, så man er nødt til å sile ut de ledningene som faktisk går til høyttalerne fremme.

Sugent opplegg. får vell bare strekke nye ledninger til høytalerne da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som blir løsningen min også ved en eventuell oppgradering.

Tok en litt enklere løsning. Var en forsterker helt bak i bilen. Prøvde meg fram og fant ledningene som gikk til høytalerne. Forlenget dem litt og koblet dem til en ny forsterker som styres av pioneer spilleren. Så nå er det lyd i alle høytalerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider