Gå til innhold

hvordan få mest NM ut av b20

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En faktor som påvirker ved hvilket turtall dreiemomentet er kraftigst er slaglengden. Lengre slaglengde gir moment lenger ned på turtallsskalaen. Å stroke veiva er derfor et godt, men dyrt alternativ. I tillegg øker man jo ved stroking også slagvolumet og får dermed ytterligere momentgevinst.

 

De to forholdene som påvirker maksimalt dreiemoment (uansett turtall) er forbrenningstrykk og sylindervolum. Hvasse kammer gir optimale innsugningsforhold og dermed høyt forbrenningstrykk ved høye turtall, men på grunn av overlapp osv er det heller dårlig på lavt turtall.

 

Det vil også være lurt å eksperimentere (eller aller helst simulere i et motorsimuleringsprogram) litt med forskjellige lengder og utforming av innsugningsrøret. Dette kan i mange tilfeller påvirke ved hvilket turtall dreiemomentet glimter til.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår