lurepåmye Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 hei! Har en b20a i trial bilen min,skulle hatt mere krefter ut på lavt turtall.. hva bør jeg jeg gjøre? har komplett innsprut til med e topp, får jeg mere krefter fra bunn av registreret da? porting? grenrør? kom med innspill.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Innsprut gir mere bunndrag ja. Bytte kam er vel det enkleste for å forandre registeret! Ville startet med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 hvilken kam da? tror det var en k kam i den nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Jeg vet ikke, men bare å søke så finner du masse info om det! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 men skal på med innspruten nå å da lurer jeg på om jeg tjener noe på porte den først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 http://www.kgtrimning.com/ Porting er unødvendig før det er virkelige effektutttak. E toppen er den som fløder best i utgangspunktet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 om du har 8 bolt veiv kan du smikke på tyngre svinghjul Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 er 8 bolts veiv ja.. hvilke svinghjul passer da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Tror alle svinghjul til b19-b23 passer da, b23 har et ganske tungt brønn svinghjul.... grenrør på eksos hjelper vel litt også... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 tenker jeg sveiser meg et grenrør selv.. hvem selger collector å hva bør jeg tenke på med grenrøret? passer trykkplata fra b20 svinghjulet på b23 sitt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Nei, du må ha ny trykkplate... Har svinghjul jeg... bor 15 min unna ryen... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 hvilken kam da? tror det var en k kam i den nå! Skal du ha meir bunndrag så må du sette i en snillere kamaksel en den K kamen. K kamen er god sort det, men den har det med å like seg best over 3000 rpm. Sjå om du finn en A eller C .. da drar den bedre nede. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Nei, du må ha ny trykkplate... Har svinghjul jeg... bor 15 min unna ryen... mvh stianhar du trykk plate og clutch? pesser det med clutch fra fra m45 & m47? har m40 gir boks jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 En faktor som påvirker ved hvilket turtall dreiemomentet er kraftigst er slaglengden. Lengre slaglengde gir moment lenger ned på turtallsskalaen. Å stroke veiva er derfor et godt, men dyrt alternativ. I tillegg øker man jo ved stroking også slagvolumet og får dermed ytterligere momentgevinst. De to forholdene som påvirker maksimalt dreiemoment (uansett turtall) er forbrenningstrykk og sylindervolum. Hvasse kammer gir optimale innsugningsforhold og dermed høyt forbrenningstrykk ved høye turtall, men på grunn av overlapp osv er det heller dårlig på lavt turtall. Det vil også være lurt å eksperimentere (eller aller helst simulere i et motorsimuleringsprogram) litt med forskjellige lengder og utforming av innsugningsrøret. Dette kan i mange tilfeller påvirke ved hvilket turtall dreiemomentet glimter til. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 blir ikke stroking i første omgang nei.. hvor får jeg kjøpt billigst trykk plate & clutch? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg