Gå til innhold

hvordan få mest NM ut av b20

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, B20E er veldig hissig, veit ikke helt om det er tingen om du vil ha krefter fra bunnen av, om du monterer sprut på standard A eller B motor så kanskje.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

På tomgang og svært lave turtall vil tregheten i svinghjulsmassen avgi litt energi til den roterende bevegelsen mellom arbeidstaktene. Men på et eller annet tidspunkt må det få tilført den samme energien. Hva er arbeidsturtallet ditt ved trial da?

 

I Formel 1 har de ikke svinghjul i det hele tatt...

ligger mest på 2000-2500..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, B20E er veldig hissig, veit ikke helt om det er tingen om du vil ha krefter fra bunnen av, om du monterer sprut på standard A eller B motor så kanskje.
er standar a blokk som blir brukt ja.. men tror det er samme blokk på A og E motoren! ingen som har koblings skjema til b20e?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du til E-opplegget da, har Du ECU, fordeler, innsug med dyser, spjeldføler. Har du sleide/tomgangsventilen som skal stå på termostatshus/topp, trykkføleren? og Ledningsnett, tror dette skal være en lett sak å fikse, men de har ofte problemer med CO-justeringa, ettersom jeg har hørt kommer dette ofte av defekt trykkføler, hadde en inne som jeg mått jeutere blandinga på bensintrykket, blei sånn noenlunde.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html liste over alle kamer til b20.. nesten .. div saxet fra savar turbo siden

P-kammen är snällare än D-K och ganska lik C. Känner en kille som körde med P-kam och marintopp på en B30, vad jag minns blev den grymt vrid i mellan 1500-3500 varv. Men efter 3500 så tappade den jämfört med standard. Nu är detta ganska många årsen så jag kanske minns fel, men har för mig de var så iaf.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvos kamprofiler ble jo utviklet på slutten av 60 og begynnelsen av 70-tallet. Jeg vil tro at f eks KG10 kombinerer godt dreiemoment på lavt turtall med litt moment også oppover i registeret like godt som de gamle Volvo-kammene. Sammen med et sylindervolum på 2,2 liter eller deromkring burde den duge godt i en trial-bil.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du til E-opplegget da, har Du ECU, fordeler, innsug med dyser, spjeldføler. Har du sleide/tomgangsventilen som skal stå på termostatshus/topp, trykkføleren? og Ledningsnett, tror dette skal være en lett sak å fikse, men de har ofte problemer med CO-justeringa, ettersom jeg har hørt kommer dette ofte av defekt trykkføler, hadde en inne som jeg mått jeutere blandinga på bensintrykket, blei sånn noenlunde.
Dysene sitter i toppen! er ikke gass spjeld føler på denne. står en tomgans motor på innsuget. trykkføler?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med ett forslag, du trenger dreiemoment ved lavt turtall, kun en god vei/start dit, og det er Motorvolum, og da gjerne med lang slaglengde og mange sylindre, men du har vel en uvenn i sporten din som heter vekt, men allikevel vil jeg prøve å få deg på tanken med B30, 6 sylindre, samme motoren omtrent, passer på kassa og er ca 30% tyngre tenker jeg.

 

Høres ut som det du har er K-jet, og ikke D-jet som jeg beskrev.

Men kammen på D-jeten er ikke noen dreiemomentskam(iallefall ikke den jeg var borti), 135 hk på 2 liter var mye den gang det, sier seg selv at turtall var veien å gå.

Syns disse marinekammene høres interessante ut jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår