Einar Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Bare så det er sagt, B20E er veldig hissig, veit ikke helt om det er tingen om du vil ha krefter fra bunnen av, om du monterer sprut på standard A eller B motor så kanskje. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 På tomgang og svært lave turtall vil tregheten i svinghjulsmassen avgi litt energi til den roterende bevegelsen mellom arbeidstaktene. Men på et eller annet tidspunkt må det få tilført den samme energien. Hva er arbeidsturtallet ditt ved trial da? I Formel 1 har de ikke svinghjul i det hele tatt... ligger mest på 2000-2500.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Bare så det er sagt, B20E er veldig hissig, veit ikke helt om det er tingen om du vil ha krefter fra bunnen av, om du monterer sprut på standard A eller B motor så kanskje.er standar a blokk som blir brukt ja.. men tror det er samme blokk på A og E motoren! ingen som har koblings skjema til b20e? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Tenker mest på kam jeg da ;-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Hva har du til E-opplegget da, har Du ECU, fordeler, innsug med dyser, spjeldføler. Har du sleide/tomgangsventilen som skal stå på termostatshus/topp, trykkføleren? og Ledningsnett, tror dette skal være en lett sak å fikse, men de har ofte problemer med CO-justeringa, ettersom jeg har hørt kommer dette ofte av defekt trykkføler, hadde en inne som jeg mått jeutere blandinga på bensintrykket, blei sånn noenlunde. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 B20E finnes i 2 varianter. Den eldste med elektronisk sprut og den nyere med K-jetronic. Er det sistnevnte du har? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 http://1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html liste over alle kamer til b20.. nesten .. div saxet fra savar turbo siden P-kammen är snällare än D-K och ganska lik C. Känner en kille som körde med P-kam och marintopp på en B30, vad jag minns blev den grymt vrid i mellan 1500-3500 varv. Men efter 3500 så tappade den jämfört med standard. Nu är detta ganska många årsen så jag kanske minns fel, men har för mig de var så iaf. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Volvos kamprofiler ble jo utviklet på slutten av 60 og begynnelsen av 70-tallet. Jeg vil tro at f eks KG10 kombinerer godt dreiemoment på lavt turtall med litt moment også oppover i registeret like godt som de gamle Volvo-kammene. Sammen med et sylindervolum på 2,2 liter eller deromkring burde den duge godt i en trial-bil. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 B20E finnes i 2 varianter. Den eldste med elektronisk sprut og den nyere med K-jetronic. Er det sistnevnte du har?den heter vist KE- jetronic tror jeg.. er ingen hjerne eller noe slikt nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Hva har du til E-opplegget da, har Du ECU, fordeler, innsug med dyser, spjeldføler. Har du sleide/tomgangsventilen som skal stå på termostatshus/topp, trykkføleren? og Ledningsnett, tror dette skal være en lett sak å fikse, men de har ofte problemer med CO-justeringa, ettersom jeg har hørt kommer dette ofte av defekt trykkføler, hadde en inne som jeg mått jeutere blandinga på bensintrykket, blei sånn noenlunde.Dysene sitter i toppen! er ikke gass spjeld føler på denne. står en tomgans motor på innsuget. trykkføler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Kan jo bruke T eller M kam, blir som å kjøre en dieselbil, hehe... Drar fra lavt, og dauer på 4000 rpm ca... De får du kasta etter deg... hehe Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Kan jo bruke T eller M kam, blir som å kjøre en dieselbil, hehe...Drar fra lavt, og dauer på 4000 rpm ca... De får du kasta etter deg... hehe Vel ikke som passer i B20... Den har underliggende kam da ...kontra b23/230 som du tenker på Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Vel ikke som passer i B20... Den har underliggende kam da ...kontra b23/230 som du tenker på Ahh, det er mulig. Det vet jeg ingenting om. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 For å komme med ett forslag, du trenger dreiemoment ved lavt turtall, kun en god vei/start dit, og det er Motorvolum, og da gjerne med lang slaglengde og mange sylindre, men du har vel en uvenn i sporten din som heter vekt, men allikevel vil jeg prøve å få deg på tanken med B30, 6 sylindre, samme motoren omtrent, passer på kassa og er ca 30% tyngre tenker jeg. Høres ut som det du har er K-jet, og ikke D-jet som jeg beskrev. Men kammen på D-jeten er ikke noen dreiemomentskam(iallefall ikke den jeg var borti), 135 hk på 2 liter var mye den gang det, sier seg selv at turtall var veien å gå. Syns disse marinekammene høres interessante ut jeg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg